De la vorbe mari se trece şi la fapte. Mici. CNADNR a atribuit asocierii Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering România un contract de 29 milioane lei (6,5 milioane euro), fără TVA, pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu - Piteşti. "Studiul de fezabilitate ce urmează a fi întocmit va lega actuala variantă de ocolire a municipiului Sibiu cu actuala variantă de ocolire a municipiului Piteşti. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km", a explicat CNADNR.
Contractul are o durată de 17 luni şi implică realizarea de studii de trafic şi privind alternative de traseu, investigaţii de teren, activităţi de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu şi modelul financiar, precum şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.
1,2 miliarde de lei pentru 56,5 kilometri
Pe de altă parte, asocierile Strabag-Straco Grup, Straco Grup-Specialist Consulting-Total Road, Lemacons-Vega 93-Arcada Company şi Geiger Transilvania-Wilhekm Geiger au fost desemnate de către CNADNR constructorii autostrăzii Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureş, în lungime de 56,5 km, în valoare de circa 1,2 miliarde lei.
Asocierea dintre compania austriacă Stabag şi firma românească Straco Grup va proiecta şi construi două tronsoane din autostradă, respectiv secţiunile Ogra (judeţul Mureş)- CâmpiaTurzii (judeţul Cluj) , lotul 2 şi Ungheni (judeţul Mureş )- Ogra, lotul 2. Primul tronson, în lungime de 17,9 kilometri, costă 397,7 milioane lei, fără TVA, durata de execuţie fiind de un an şi patru luni. Cel de-al doilea tronson costă 251,3 milioane de lei, fără TVA, şi are o lungime de 10,105 km, urmând să fie executat într-un an.
Straco Grup va proiecta şi executa încă 15,7 km din proiect (Secţiunea 2A, Orga-Câmpia Turzii, lotul 3), în asociere cu firmele Specialist Consulting şi Total Road, în valoare de 279,7 miliaone de lei, fără TVA. Durata execuţiei este de un an şi patru luni.
Supărarea ministrului Ioan Rus
CNADNR ar trebui să fie un "jucător mare" în piaţa construcţiilor, dar funcţionează mai degrabă ca un intermediar între bugetul statului şi diverşi constructori privaţi, astfel că este necesară o reevaluare "foarte solidă" a activităţii, afirmă ministrul Transporturilor, Ioan Rus. "În infrastructura rutieră este ceea ce vedeţi - insolvenţe, falimente, corupţie", a adăugat oficialul român. Potrivit spuselor sale, dintre toate companiile ministerului, Tarom a rămas cu o problemă legată de profitabilitate, dar şi în cazul operatorului aerian vor fi luate măsuri pentru punerea "în zona de profit operaţional.
CNADNR a programat cheltuieli pentru investiţii de 5,49 miliarde lei în acest an, în creştere de 2,3 ori faţă de suma bugetată pentru 2014, şi estimează că va încheia 2015 cu aproximativ 450 de salariaţi în plus.