Toto, cea mai mare companie japoneză care produce vase de toaletă, va sărbători 100 de ani de la înfiinţare în 2017, aşa încât a decis să inaugureze la sfârşitul verii trecute un muzeu dedicat vaselor de WC pentru a pune în valoare experienţa niponă, relatează Agerpres.
Firma s-a remarcat îndeosebi prin comercializarea aşa-numitelor „washlets", toalete performante cu tot felul de opţiuni. De la neutralizatorul de miros integrat la jeturile de apă cu temperatură variabilă şi la uscătorul pentru posterior, nimic nu lipseşte pentru ca igiena să fie la cel mai înalt nivel. Astfel de produse au şi clienţi celebri, precum Will Smith sau Madonna.
Muzeul, a cărui amenajare a costat 55 de milioane de euro, prezintă la Kitakyushu (în nordul insulei Kyushu) istoria vaselor de toaletă cu ajutorul filmelor şi a reconstituirilor de toalete de-a lungul secolelor. În primele trei luni de la deschidere, muzeul, unde accesul este gratuit, a avut peste 30.000 de vizitatori. Cine doreşte să aibă un astfel de produs acasă, trebuie să plătească între 500 şi 6.000 de euro. Chinezii, de exemplu, sunt cuceriţi de vasele de toaletă ale firmei Toto şi, după un sejur în Japonia, se întorc acasă cu unul sau mai multe. Toto a depăşit în acest an pragul de 40 de milioane de „washlets" fabricate.
Muzeul din Japonia nu este totuşi primul dedicat WC-urilor. În India, la New Delhi, un ONG a amenajat un muzeu al toaletelor acum circa 20 de ani, dar cu totul alt scop: acela de a sensibiliza populaţia la câştigul de igienă pe care îl aduc toaletele.