• cele mai sigure culori la prima întâlnire profesională sunt cele tradiţionale, cum ar fi negru, albastru, gri şi maro • fiecare culoare este asociată cu un mesaj
Articolele vestimentare spun multe lucruri despre persoana care le poartă şi despre felul în care este percepută, iar culorile alese la un interviu de angajare sunt extrem de importante, scrie references.be, citat de agerpres.ro.
Portocaliul, cam excentric
Site-ul de joburi CareerBuilder a publicat un sondaj desfăşurat în rândul a 2.099 de persoane care lucrează la firme de recrutare. Potrivit lor, cele mai bune culori care se pot purta la un interviu de angajare sunt albastru şi negru, iar cea mai nerecomandabilă este portocaliu. Se pare că cele mai sigure culori la prima întâlnire profesională sunt cele tradiţionale, cum ar fi negru, albastru, gri şi maro, în timp ce culorile mai creative, ca portocaliul, ar putea părea excentrice la un interviu de angajare.
Fiecare culoare este asociată cu un mesaj. De exemplu, negrul duce cu gândul la leadership. Poate fi considerat o culoare rece, dar, potrivit lui Karen Haller, expertă în branding, dacă este purtat corect, poate sugera „strălucire, sofisticare şi exclusivitate". Negrul este o culoare de luat în serios, dacă este să ne gândim la Chanel şi Yves Saint Laurent, care recurg la el pentru a arăta că sunt lideri în domeniul lor.
Culoare gri reflectă independenţă
Albastrul este una din cele mai bune culori de purtat la un interviu de angajare fiindcă degajă încredere şi siguranţă. Lisa Johnson Mandell de la AOL Jobs consideră că „cea mai bună culoare pentru o astfel de ocazie este bleumarin fiindcă inspiră siguranţă. Şansele de a obţine un loc de muncă sunt cele mai ridicate când candidatul poartă bleumarin", afirmă ea.
Culoare gri reflectă independenţă şi capacitatea de a ieşi în evidenţă, dublate de încredere în sine. Culoarea se mai asociază cu solitudinea, mesajul fiind că persoana care îl poartă este autonomă, independentă şi aptă să gândească singură. Alte culori recomandate la interviul de angajare sunt alb şi bej, însă interlocutorul ar putea crede că ele indică faptul că persoana este fadă sau că nu are încredere în sine. În schimb, dă impresia de organizare şi meticulozitate fiindcă orice mic incident din neatenţie ar lăsa urme pe ţinuta de un alb imaculat. Lisa Mandell îi sfătuieşte pe cei care vor să se angajeze să poarte alb sau bej la interviu dacă în firma unde vor să fie încadraţi se poartă în general culori închise.
Roşul evocă pasiune şi putere
Culoarea maro inspiră căldură, siguranţă, fiabilitate şi credibilitate. Este suficient să ne gândim la mărcile care folosesc această culoare în logo-ul lor: UPS, M&M, Louis Vuitton. Roşul evocă pasiune şi putere. Este cea mai bună culoare când se urmăreşte convingerea sau impresionarea interlocutorului. Se asociază şi cu energie şi curaj.