În această toamnă, pasionații de jocuri video inspirate din lumea fotbalului au avut parte de o noutate mult așteptată în domeniu: lansarea jocului FIFA 2022, intitulat simplu FIFA 22. Românii pot cumpăra deja acest joc din magazine, fiind disponibile variante pentru toate dispozitivele - pentru PC, dar și pentru cele mai populare console ale momentului - PS4, PS5, Xbox, Xbox One și Nintendo Switch.
Joc video de simulare a fotbalului publicat de celebra firmă de jocuri Electronic Arts, ca parte a seriei FIFA, noul FIFA 22 îl are ca imagine pe Kylian Mbappé, fotbalist francez care joacă pe post de atacant la PSG în Ligue 1. FIFA 22 reprezintă a 29-a versiune din seria FIFA și are 2 variante: Standard Edition și Ultimate Edition. Lipsește o versiune de tip Champions Edition, așa cum au existat la variantele jocurilor FIFA din anii anteriori.
FIFA de la EA Sports rămâne cel mai popular joc cu fotbal, deși au fost lansate mai mereu noi jocuri video inspirate din lumea fotbalului (printre cele mai celebre titluri, menționăm Sensible Soccer, eFootball PES, Libero Grande). Desigur, sunt și jocuri de păcănele online inspirate din universul sportului rege. Football Mania Deluxe de la Wazdan - 2018, Football Champions Cup - NetEnt - 2016 și Football Glory - Yggdrasil 2020 sunt doar 3 din cele mai populare astfel de jocuri. Le poți juca în variantă demo pe site-uri de păcănele gratis sau pe bani reali la o parte din cazinourile licențiate în România.
Realism la cel mai înalt nivel de până acum, în FIFA 22
Deși a fost lansat foarte recent, FIFA 22 este deja bine primit de fanii fotbalului și al jocurilor virtuale, existând păreri pozitive și recenzii favorabile online. Se pare astfel că FIFA 22 nu dezamăgește, ba chiar depășește unele așteptări, venind cu super inovații, tehnologie cu adevărat de ultimă generație. Cei de la Electronic Arts au făcut eforturi pentru a îmbunătăți realismul jocului, utilizând cele mai recente tehnologii de capturi în mișcare, astfel încât mișcările aparente ale jucătorilor să fie mai naturale decât oricând.
Grație costumelor Xsens, a fost posibilă captarea mișcării de la 22 de fotbaliști profesioniști. Rezultă un volum impresionante de date de mișcare reală umană pentru FIFA 22. În plus, este folosit un algoritm de machine learning extrem de performant, care învață din peste 8,7 milioane de cadre avansate ale meciurilor, apoi realizează noi animații în timp real pentru fel de fel de interacțiuni de pe teren. Inteligența artificală este așadar o parte integrată a noului joc - Advanced 11v11 Match Capture, algoritm de învățare automată ML - Flow.
Cum funcționează costumele Xsens? Pentru mișcare autentică a întregii echipe, acestea înregistrează fiecare atingere de balon și fiecare mișcare a jucătorilor. Datele sunt folosite pentru a alimenta peste 4000 de noi animații în FIFA 22. Conform producătorilor, astfel sunt crescute intensitatea fotbalului, capacitatea de reacție și fizicitatea fiecărui jucător în noile versiuni ale jocului.
Duelurile, atacurile, acțiunile în defensivă, colaborarea dintre jucători, sprinturile - toate sunt înregistrate în cel mai mic amănunt posibil. Realismul tactic posibil în joc și capacitatea consolelor oferă jucătorilor o experiență foarte intensă, mai profundă decât a fost vreodată posibil. Atacanții pot lua mai multe decizii instant (de până la 6 ori mai multe pe secundă!), în funcție de fiecare element din mediul înconjurător, pentru sprinturi inteligente și reacții demne de jucători de top în ofensiva fotbalului spectacol. Cei de la EA Sports s-au concentrat și pe inteligența artificială defensivă, care a fost rescrisă pentru a permite echipelor să aibă capacitatea de a acționa ca o unitate tactică.
Sunt sincronizate animațiile jucătorilor în interacțiunea lor chiar și la luptele pentru baloanele aflate în aer. Aparătării și atacanții se împing, sar, se mișcă exact ca într-un meci real. Controlul mingii este mai fluid ca niciodată, natural, cu o tehnicitate demnă de jucătorii profesioniști cu maximum de talent pe teren.
Modul Carierp din FIFA 22 îți oferă experiența de a duce un club de la posibila retrogradare, până pe culmile gloriei. Realizezi echipa de vis, ai mii de jucători dintre care să alegi, personalizezi totul. Poți folosi Squad Battles, funcția de Cooperare FUT (FIFA Ultimate Team), online in Division Rivals sau împotriva celor mai buni in FUT Champions. Ești conectat la fotbal pe durata sezonului, influențat din lumea reală, din competiții precum UEFA Champions League, UEFA Europa League, CONMEBOL Libertadores, UEFA Europa Conference League, CONMEBOL Sudamericana, Premier League, Bundesliga si LaLiga Santander.
O mulțime de alte inovații pot fi descoperite jucând FIFA 22, un joc care permite adrenalină din plin, experiențe demne de jocul real de pe cele mai celebre stadioane ale lumii. În FIFA 22 sunt peste 17.000 de jucători, peste 700 de echipe, cu peste 90 de stadioane și peste 30 de campionate.
Va fi FIFA 22 ultimul joc din serie?
Cu o istorie ce a început în anul 1993 cu FIFA International Soccer, seria de jocuri FIFA s-ar putea opri la actuala versiune, FIFA 22. Și asta pentru că Electronic Arts a anunțat că explorează posibilitatea de a renunța la numele FIFA. Practic, EA Sports va înceta colaborarea cu FIFA și ar putea lansa jocul într-o versiune cu un nume diferit, fără a mai folosi franciza. Acordul privind drepturile de autor cu FIFA este separat de toate celelalte parteneriate și licențe oficiale din lumea fotbalului, spun cei de la EA Sports.
Compania face eforturi în mod continuu pentru a stabili și dezvolta parteneriate şi licenţe atât de importante pentru jucători, cele care permit de fapt autenticitate de neeagalat. Tehnologia de ultimă generație oferă acest realism deosebit, însă drepturile de imagine și licențele sunt cele care determină ca jocurile FIFA să poată avea succesul la care au ajuns de-a lungul anilor.
În prima săptămână de la lansare, jocul FIFA 22 a fost deja vândut în peste 9 milioane de exemplare, iar vânzările continuă să se mențină foarte ridicate. Costul jocului în România variază în funcție de versiune și desigur retailer, fiind în general în jur de 250 - 300 de lei. Pe măsură ce se apropie perioadele de evenimente de shopping de final de an, este foarte probabil ca vânzările să crească, iar concurența dintre retaileri să ofere clienților acces la oferte tot mai avantajoase.
.