În cel mai pesimist scenariu, recunoaşterea de către Volkswagen a faptului că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, ar putea anula între 1 şi 1,5 puncte procentuale din creşterea economică a Cehiei şi Ungariei, spun experţii citaţi. În schimb, impactul asupra creşterii economice a Poloniei şi României va fi mai mic de 0,5 puncte procentuale. „Importanţa industriei auto precum şi legăturile puternice cu producătorii germani pun Europa Centrală şi de Est într-o poziţie extrem de vulnerabilă la criza Volkswagen. Este posibil ca Cehia şi Ungaria să fie cele mai afectate" susţin analiştii americani.
Exporturile de bunuri, printre care şi autoturisme şi piese auto, spre Germania şi alte state din zona euro au ajutat la revenirea economiilor din Europa Centrală şi de Est. Însă scandalul de la Volkswagen, care produce motoare în Ungaria şi deţine Skoda Auto AS, cel mai mare constructor auto din Cehia, riscă să afecteze vânzările globale ale grupului.