Volumul conţine interviuri realizate cu părinţi, profesori, experţi în puericultură şi antropologi din alte culturi de unde aflăm diverse abordări ale unor practici universale precum mersul la culcare, deprinderea de a face la oliţă, momentele de repaus sau de joacă.
Proaspătă locuitoare a Argentinei, venită în această ţară alături de micuţa sa fetiţă şi de soţul acesteia din SUA, autoarea remarcă faptul că locuitorii din Buenos Aires îşi ţin copiii cu ei până la ore înaintate şi încearcă să găsească o explicaţie a acestui fapt - se pare că obiceiul provine de la spaniolii şi italienii care s-au stabilit în America Latină împreună cu practicile mediteraneene printre care şi cina târzie, după apusul soarelui dogoritor.
Aflăm de asemenea din paginile cărţii cum reuşesc chinezii să-şi înveţe copiii să facă la oliţă mai devreme, cum îşi lasă japonezii copiii să se bată între ei, cum în sătucurile mayaşe, copiii sunt puşi să muncească, cum supravieţuiesc kenyenii fără cărucioare şi care sunt motivele acestor practici specifice populaţiilor respective, multe dintre ele fiind consecinţe ale nivelului de trai şi condiţiilor naturale din locurile respective.
Volumul surprinde aşadar diversitatea culturală şi civilizaţională a lumii, ineditul constând în faptul că autoarea aplică multe dintre descoperirile făcute de ea în educaţia propriei fiice. „A fi un bun părinte se numără printre grijile universale, chiar dacă avem viziuni personale despre ce trebuie şi ce nu trebuie făcut. Am devenit o mămică ce explorează planeta şi pe sine însăşi mânată de o misiune, în căutarea secretelor care m-ar putea ajuta să devin cel mai bun părinte cu putinţă. Cartea de faţă redă această aventură a cunoaşterii."
Acest volum este disponibil pentru public, spre împrumut, la Biblioteca Judeţeană "Panait Istrati" Brăila.