Săptămâna trecută, pe 9 mai, la Colegiul Naţional "Ana Aslan" a avut loc ediţia cu numărul VIII a Concursului judeţean "Carnavalul personajelor literare", organizat în parteneriat cu ISJ Brăila, Palatul Copiilor şi Elevilor, Teatrul pentru copii "Cărăbuş", Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România, sucursala Brăila şi Biblioteca Judeţeană "Panait Istrati".
Concursul s-a adresat elevilor din ciclul primar din judeţ şi s-a desfaşurat pe două secţiuni: personaje din literatura română şi personaje din literatura universală. Cei 54 de elevi participanţi au avut posibilitatea de a-şi prezenta personajul preferat din lecturile pentru copii.
Juriul a fost format din prof. Elena Ilie, prof. înv. primar Magdalena Nehoianu şi Claudiu Brăileanu, reprezentant al bibliotecii, care au stabilit următorii câştigători:
La secţiune literatură română, pe primul loc s-au situat Mirel Bălan- Şcoala Gimnazială "Vasile Alecsandri", Daria Petrof - Şcoala Gimnazială "Ion Creangă" şi Ioana Comşa - Liceul de Arte "H. Darclee". Pe locul doi au fost Denisa Nicoară, Iulia Teodoru - ambele de la Şcoala "M. Dragomir" şi Daria Stanciu - Şcoala "Mihai Eminescu". Locul III a revenit lui Ştefan Alexandru Coman - Liceul Teoretic "N. Oncescu" Ianca şi elevilor Colegiului "Ana Aslan", Luca Lenţu şi Daniel Stan.
La secţiunea literatură universală podiumul a arătat în felul următor: pe locul I Sara Puşcaşu - Şcoala "Fănuş Neagu" şi Lorena Maria Palanga - Colegiul "Ana Aslan", pe locul II Maria Andronoiu - Şcoala "F. Neagu", Luca Marian Cârâc - Liceul "C. Angelescu" Ianca, iar pe locul III Loris Sufleţel - Şcoala Muchea, comuna Siliştea şi Delia Boca - Şcoala "Al. I. Cuza".
De asemenea, pentru fiecare secţiune s-au acordat câte trei menţiuni.
Prin acest carnaval, învăţătorii au avut un nou prilej de a le stârni copiilor interesul şi plăcerea pentru audierea şi lecturarea poveştilor. Aceste activităţi oferă copiilor veritabile mijloace de exprimare a sinelui, a trăirilor şi impresiilor puternice provocate de lumea basmelor. Astfel, literatura reprezintă un mijloc preţios de comunicare, la o vârstă la care abilităţile verbale sunt încă limitate.