Cardurile a aproximativ 200 de clienţi ai CEC Bank, blocate din motive de securitate | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Cardurile a aproximativ 200 de clienţi ai CEC Bank, blocate din motive de securitate

Aproximativ 200 de brăileni au avut ieri o surpriză neplăcută când au încercat să utilizeze cardurile VISA emise de CEC Bank: au aflat că din motive de securitate banca le-a blocat. Astfel, CEC Bank a informat, miercuri, o parte din clienţii afectaţi despre această situaţie şi a precizat că informaţiile despre conturi au fost compromise, cel mai probabil prin intermediul internetului, şi a luat din precauţie măsura blocării cardurilor. Totuşi, s-au înregistrat şi cazuri în care utilizatorii au fost puşi în situaţii neplăcute, în sensul că la utilizarea POS pentru plata în magazine cardul a fost blocat cu mesajul "Atenţie Card Furat" şi abia după confruntarea datelor de pe buletin cu informaţiile înscrise pe card lucrurile s-au lămurit. Alţii s-au trezit că ATM-urile le-au oprit cardurile fără nicio explicaţie. Pentru toţi aceşti clienţi, precum şi pentru cei care nu au fost încă direct informaţi de bancă, în plan local conducerea CEC Bank a explicat că deţinătorii de carduri cu probleme pot avea acces la banii din contul de card în baza actului de identitate, la orice unitate a băncii.

La nivelul întregii ţări au fost sau urmează să fie supuse măsurilor suplimentare de securitate aproximativ 17.000 de carduri tip VISA. Pe de altă parte, reprezentanţii CEC au mai anunţat că au fost afectaţi de compromiterea datelor şi clienţii altor unităţi bancare din România şi din străinătate.

"Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din România şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale. În scopul protejării disponibilităţilor băneşti ale clienţilor şi în conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a aplicat măsura de blocare şi re-emitere card şi cod PIN, fără cost, pentru un număr de carduri din portofoliul propriu. Ne cerem scuze pentru inconvenienţele create, dar în conformitate cu cele mai sus menţionate, acţiunea are ca scop protejarea clienţilor băncii în faţa unor eventuale pierderi financiare. Menţionăm că atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank şi nu se datorează eventualelor vulnerabilităţi ale sistemului operat de bancă. Disponibilităţile băneşti ale clienţilor noştri sunt în siguranţă", se arată în comunicatul de presă emis ieri de Direcţia Marketing şi Comunicare CEC Bank.

Astfel ar urma ca până de sărbători CEC Bank să emită noile carduri pentru înlocuirea celor la informaţiile cărora se presupune că au avut acces hacker-ii.

Visa Europe a declanşat o anchetă privind cardurile fraudate

Posesorii de carduri care sunt victime ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul, a declarat Cătălin Creţu, director general Romania, al Visa Europe. "Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi. Întrucât ancheta este în curs de desfăşurare, nu putem oferi mai multe informaţii în acest moment. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită", a spus Cătălin Creţu.

De altfel, presa centrală relevă faptul că atacul informatic derulat recent asupra cardurilor bancare din România a fost posibil deoarece s-ar fi pătruns în baza de date a unui procesator extern de plăţi, care deserveşte mai multe bănci locale.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro