Colosseumul s-a dotat cu o nouă atracţie turistică şi istorică: o platformă mobilă din lemn, similară celei folosite în Antichitate pentru a ridica fiarele sălbatic în arenă, graţie subvenţiilor unei case de producţie de film americane, relatează Agerpres.
În subteranele celui mai mare amfiteatru din antichitate construit de Imperiul Roman (188 de metri pe 156 şi cu o înălţime de 48,5 metri), această platformă elevatoare face oficiu de maşină a timpului. Casa de producţie americană Providence Pictures, care va realiza documentarul intitulat „Colosseum-Roman death trap", a finanţat proiectul.
Potrivit lui Francesco Prosperetti, responsabil al bunurilor culturale din Roma, la Colosseum oamenii veneau să admire un spectacol total, de la luptele gladiatorilor cu fiarele sălbatice şi până la bătăliile navale, graţie unui sistem ingenios care transforma arena într-un lac artificial.
Publicul trebuia uimit pentru binele imperiului, care organiza până la 120 de zile de festivităţi pe an în acest amfiteatru în subteranele căruia erau montate 28 de platforme mobile, invizibile publicului.
Fiecare era manevrată de 8 sclavi, care împingeau patru roţi ce puneau în mişcare un troliu care acţiona frânghiile ce ridicau platforma pe un plan înclinat şi care se deschidea direct la nivelul arenei. Ceea ce era ridicat la suprafaţă de platformă putea să fie o dansatoare, un leu sau... o găină.
Ideea era de a surprinde şi amuza publicului, mereu avid de noutăţi. Lei, urşi, lupi, dar şi porci mistreţi sau antilope erau aduşi la suprafaţă, unde deveneau pradă pentru gladiatori, sau unde îi devorau pe cei condamnaţi la moarte. Platforma va fi inclusă în circuitele turistice ale amfiteatrului.