Campania initiata de Inspectoratul General de Politie, intitulata pompos "Programul partenerial de prevenire si combatare a accidentelor rutiere comise pe raza judetului Braila", a demarat pe 19 ianuarie a.c. si se va incheia la finele acestei luni. Teoretic, in acest program s-au implicat Inspectoratul de Politie al Judetului (IPJ), Primaria municipiului, Inspectoratul Scolar, Registrul Auto Roman (RAR), Autoritatea Rutiera Romana (ARR), Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN), Consiliul Judetean (CJ) si Autoritatea Teritoriala de Ordine Publica (ATOP). Practic, Primaria n-a dat doi bani pe programul respectiv si s-a eschivat cu maiestrie de fiecare data cind vreunul dintre parteneri i-a solicitat sprijinul.
Primaria - experta in promisiuni si planuri irealizabile
Fiecare institutie amintita si-a luat angajamentul sa efectueze actiuni specifice si sa incerce sa ajute la diminuarea numarului accidentelor rutiere si, implicit, la cel al victimelor.
Politistii au efectuat zilnic actiuni pentru depistarea si sanctionarea soferilor betivi sau vitezomani, dar si a pietonilor care obisnuiesc sa treaca strada dupa cum ii taie capul; au organizat intilniri cu pensionari, copii si adolescenti - unele in cadrul unor ore de educatie rutiera, in unitatile de invatamint, cu sprijinul Inspectoratului Scolar -, pentru a explica unele aspecte legate de legislatie, cauzele accidentelor, precum si urmarile devastatoare ale acestora; in colaborare cu reprezentantii ARR si RAR, au organizat actiuni de depistare a vehiculelor defecte, supraincarcate sau care transportau marfuri periculoase si atentau, astfel, la siguranta traficului; impreuna cu aceiasi specialisti, i-au verificat in repetate rinduri si i-au sanctionat pe operatorii de transport public de persoane care incalcau legea; au prezentat reprezentantilor mass-media detalii despre evenimentele rutiere si rezultatele actiunilor. Pe de alta parte, ATOP a dotat Serviciul Politiei Rutiere cu o camera video, un copiator si un calculator, a tiparit pliante si, alaturi de CJ, a monitorizat starea drumurilor, pentru identificarea zonelor periculoase. De asemenea, specialistii de la CNADN au dat curs solicitarii Politiei Rutiere de a schimba indicatoarele din intersectia Sos. Focsani cu Sos. de Centura, pentru ca soferii care circula pe Drumul European 87 (Sos. de Centura) sa aiba prioritate.
Primaria si-a luat angajamentul ca va identifica surse de finantare pentru realizarea unor panouri cu tematica preventiva, insa nu s-a ocupat, iar panourile respective au fost realizate de ofiterii de la Circulatie. In ianuarie, alesii nostri s-au batut cu caramida in piept ca vor lua masuri urgente pentru amplasarea unor camere video de supraveghere a traficului, in intersectiile aglomerate si pe arterele intens circulate, insa pina acum nu au avut timp sa se ocupe de acest lucru. Aceiasi politicieni votati de braileni s-au facut ca ploua in momentul in care Politia a solicitat amplasarea unor limitatoare de viteza in apropierea scolilor si gradinitelor, dar si in mai multe puncte de pe Calea Calarasilor, Sos. Buzaului si Calea Galati - artere pe care soferii calca la maxim pedala acceleratiei. Asta desi, potrivit angajamentelor luate la demararea campaniei, Primaria trebuia sa rezolve problema limitatoarelor de viteza pina pe 15 februarie a.c. Edilii s-au laudat ca vor monta sau suplimenta gardurile de protectie, pentru a-i proteja pe pietoni si, totodata, pentru a-i impiedica pe acestia sa traverseze neregulamentar. Insa, in momentul in care politistii de la Circulatie au solicitat o mina de ajutor, pentru repararea gardului de la Piata Saraca, Primaria s-a dat lovita, iar gardul a fost sudat chiar de ofiterii de la Serviciul Rutier. Aceeasi atitudine au avut-o alesii nostri si atunci cind Politia a solicitat amplasarea unui gard vizavi de fostul magazin "Dunarea", pentru a-i impiedica pe greii lumii interlope sa-si parcheze limuzinele pe trotuar.
In ceea ce priveste aceasta situatie, primarul Constantin Cibu a refuzat, in cursul zilei de ieri, sa comenteze in vreun fel lipsa de implicare a Primariei. Cit despre cei doi viceprimari, Daniela Vasioiu nu a putut fi contactata, iar Lucian Tilea a precizat ca siguranta rutiera nu intra in atributiile viceprimarilor, ci doar in cele ale primarului, si ca nu este in masura sa ofere informatii referitor la acest lucru.