"In calitate de furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale, «Posta Romana» are obligatia de a asigura, gradual, pe parcursul unei perioade de tranzitie, respectarea anumitor obiective de calitate stabilite pentru distribuirea trimiterilor de corespondenta. Intelegind necesitatea monitorizarii permanente a performantelor de calitate a «Postei Romane», ANRC considera ca este necesar ca aceasta sa implementeze un sistem de masurare a timpului de livrare la destinatar a trimiterilor postale incluse in sfera serviciului universal", se arata intr-un comunicat de presa al ANRC.
Astfel, compania "Posta Romana" va avea obligatia de a incheia un contract cu un organism de monitorizare independent care va efectua toate masuratorile necesare pentru a determina timpul in care sint livrate trimiterile de corespondenta, iar rezultatele monitorizarii vor fi auditate si folosite de ANRC pentru a stabili in ce masura au fost respectate obiectivele de calitate privind trimiterile de corespondenta interne si intra-europene pe care trebuie sa le indeplineasca furnizorul de serviciu universal in domeniul postal.
Pentru ca pina la finele anului 2006, serviciile postale din Romania sa poata fi aliniate la normele europene, "Posta Romana" are obligatia de a respecta urmatoarele obiective de calitate: sa distribuie cel putin 85% din trimiterile postale interne de corespondenta in ziua urmatoare depunerii si cel putin 97% in urmatoarele doua zile de la depunere si sa distribuie cel putin 85% din trimiterile postale intra-europene in urmatoarele 3 zile de la depunere si cel putin 97% in urmatoarele 5 zile de la depunere.
Proiectul de decizie al ANRC poate fi consultat pe pagina de web a autoritatii, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si recomandari pina la data de 7 octombrie 2005.