Asta deoarece s-au luat în calcul inclusiv sâmbetele şi duminicile, care, de fapt, sunt zile nelucrătoare. "Circulaţia s-a închis sâmbătă, 12 noiembrie, deci, dacă se ţine cont că în week-end nu se lucrează, termenul de zece zile acordat constructorilor durează, de fapt, până luni, 28 noiembrie", ne-a explicat Iuliana Neagu, directorul Direcţiei Strategii, Programe, Proiecte de Dezvoltare şi Relaţii Internaţionale, compartimentul din cadrul Primăriei care coordonează lucrările desfăşurate în prezent în oraş, pe bani europeni. Sursa citată ne-a declarat, de data aceasta, că traficul auto va putea fi reluat peste podul Brăiliţa cel mai târziu marţi, 29 noiembrie. După cum v-am mai informat, circulaţia a fost oprită pentru ca muncitorii "Tehnologica Radion", firma care lucrează la reabilitarea porţiunii din Calea Galaţi cuprinsă între intersecţia cu B-dul Dorobanţilor şi podul Brăiliţa, să poată executa în condiţii de siguranţă rondoul liniei de tramvai din faţa cimitirului "Sf. Maria". Directorul Neagu ne-a mai informat că, odată cu redeschiderea traficului auto, se va putea circula pe ambele benzi ale podului rutier, deoarece reabilitarea acestuia este aproape gata. În schimb, reparaţiile la podul pentru tramvaie vor dura mult mai mult decât fusese prevăzut iniţial. Motivul întârzierii este o eroare de proiectare. Astfel, proiectul de reabilitare a infrastructurii acestui pod trebuie complet refăcut, pentru a exista garanţia că lucrarea va fi executată corespunzător. Din acest motiv, s-ar putea ca podul pentru tramvaie să nu fie gata până în iunie 2012, atunci când expiră termenul de reabilitare a tronsonului din Calea Galaţi. Reamintim că întreaga lucrare - reabilitare carosabil şi refacere linie de tramvai, de la Dorobanţi până la podul rutier, precum şi consolidarea podului rutier şi a celui pentru tramvaie - costă 7,9 milioane de lei. Lucrările sunt executate de firma "Tehnologica Radion", cea care a finalizat, de curând, cu o întârziere de câteva săptămâni, modernizarea străzii Griviţei.
Săptămâna trecută, când a intrat în vigoare restricţia de circulaţie pe tronsonul din Calea Galaţi aflat în lucru vă informam că ruta ocolitoare este presărată cu adevărate capcane pentru şoferi. Astfel, exact în intersecţia străzii Walter Mărăcineanu cu Calea Galaţi tronau o groapă de mari dimensiuni în asfalt şi o gură de canalizare fără capac. Între timp, autorităţile locale au rezolvat problema doar pe jumătate, în sensul că au astupat canalizarea, însă n-au reuşit să astupe şi groapa din carosabil.