* membrii CLM Brăila au aprobat recent un proiect privitor la declanşarea procedurii de evaluare a celor din Consiliul de Administraţie al societăţii ”Braicar” SA * asta după ce membrii în funcţie în CA au solicitat reînnoirea mandatelor * interesant este că în acest context, consilierii au aprobat şi Scrisoarea de aşteptări a autorităţii publice tutelare pentru operatorul unic de transport în perioada 2022 - 2026
Primăria Municipiului Brăila şi-a expus, recent, pretenţiile în privinţa modului în care va funcţiona societatea ”Braicar” în următorii patru ani. Mai precis, consilierii municipali au declanşat procedura de evaluare a membrilor Consiliului de Administraţie în funcţie ai Societăţii ”Braicar” SA Brăila. Aceasta după ce chiar cei din componenţa CA au solicitat reînnoirea mandatului, conform prevederilor OUG 109.2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Ei bine, tot în cadrul acestui proiect a fost aprobată şi Scrisoarea de aşteptări a autorităţii publice tutelare pentru societatea ”Braicar” SA Brăila, profilul şi matricea CA.
Din raportul proiectului aflăm că perioada de valabilitate a mandatului CA al societăţii este pentru perioada 09.08.2018 până în 08.08.2022. Context în care au venit cererile din partea actualilor membri de prelungire a mandatelor.
În prezent, CA care administrează ”Braicar” este format din cinci membri, desemnaţi de Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA). Concret: preşedinte este ing. Dumitru Munteanu, iar restul membrilor sunt: ec. Daniel Coman, ec. Alexandru Micu, ing. Nicolae Balaban şi jr. Daniela Stanciu. Toţi fiind şi administratori neexecutivi.
Pe scurt, până la încheierea acestui mandat trebuie organizată evaluarea activităţii celor cinci şi să se stabilească dacă toţi vor continua să activeze în CA-ul societăţii sau nu. Revenind la Scrisoarea de aşteptări a Primăriei pentru conducerea ”Braicar” în mandatul 2022 - 2026, trebuie punctat că este un document mai amplu, care pe lângă o prezentare generală, prezintă şi pretenţiile autorităţilor de la operatorul unic în viitorul apropiat.
Viziunea generală privind misiunea şi obiectivele societăţii ”Braicar”
Potrivit acestei scrisori, misiunea ”Braicar” este aceea de a furniza servicii de înaltă calitate, care să răspundă cerinţelor tuturor categoriilor de clienţi, în condiţii de eficienţă maximă. Totodată, sunt enumerate patru obiective strategice mari. Iată deci în ce fel se prezintă aşteptările municipalităţii: Creşterea calităţii şi modernizarea serviciilor furnizate prin gradul de îndeplinire a criteriilor de performanţă; realizarea programului de investiţii şi dotări; înnoirea parcului mijloacelor de transport. De asemenea, furnizarea de servicii care să satisfacă aşteptările clienţilor, în condiţii de eficienţă şi siguranţă prin înţelegerea nevoilor clienţilor, sensibilitate la cerinţele acestora, disponibilitatea şi continuitatea serviciilor şi facilităţilor angajate; planificarea relevantă în asigurarea infrastructurii şi serviciilor adecvate pentru clienţii actuali, precum şi pentru dezvoltarea viitoare. Asigurarea durabilităţii afacerii prin îmbunătăţirea proceselor şi procedurilor de lucru; competitivitatea serviciilor şi facilităţilor; viabilitatea financiară; siguranţa desfăşurării operaţiunilor. Şi la final, creşterea eficienţei generale a societăţii prin corecta dimensionare, informare şi motivare a personalului; instruirea permanentă a acestuia pentru creşterea gradului de profesionalism şi fidelizare.
Tot în cadrul scrisorii este prezentată o analiză amănunţită asupra investiţiilor ce au fost făcute în ultimii ani pentru dezvoltarea parcului auto şi nu numai al operatorului de transport public de călători din Brăila.
Cum se prezintă ”Braicar” la momentul 2022
Tot în cadrul acestui document aprobat de consilierii municipali se precizează faptul că ”Braicar” a fost înfiinţată în martie 1998, fiind organizată şi funcţionând ca o societate comercială pe acţiuni, în conformitate cu legislaţia română aplicabilă şi a Actului Constitutiv al societăţii, având ca acţionar unic CLM Brăila. Conform Actului Constitutiv, societatea are ca obiect principal de activitate: Transporturi urbane, subterane şi metropolitane de călători, şi ca obiect secundar: Repararea maşinilor, demontarea (dezmembrarea) acestora şi echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor; întreţinerea şi reparararea autovehiculelor, Activităţi de servicii anexe transportului pe apă.
Potrivit acestui document, mijloacele de transport utilizate la prestarea serviciului public de transport local de călători în Municipiul Brăila de Societatea Braicar SA Brăila, în momentul de faţă, conform contractului de delegare, sunt: 20 tramvaie (15 dintre acestea adaptate cu rampe mobile pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi); 93 autobuze de mică, medie şi mare capacitate (57 dotate cu instalaţii de aer condiţionat, sistem vizual exterior de informare călători, afişarea electronică a traseului, sistem de informare interior audio şi vizual, sistem de supraveghere video în interior, sisteme electrice de validare compuse din computer de bord şi validatoare duale de bilete şi carduri electronice de călătorie). Dintre acestea cinci autobuze de capacitate medie au fost achiziţionate în 2018; 10 autobuze de capacitate mare şi cinci de capacitate medie au fost achiziţionate în 2019.
Activitatea de transport public local de călători în Municipiul Brăila se desfăşoară pe 13 trasee de autobuz şi patru trasee de tramvai (din 28.10.2021 până la 31.05.2024, linia 21 a fost suspendată).
Aşa cum se ştie, Primăria Brăila are în derulare câteva proiecte pe fonduri europene privind achiziţia de tramvaie şi autobuze electrice noi, care ar trebui să îmbunătăţească într-un mod simţitor parcul auto al operatorului.