• până la finalul lui 2023 ar urma să fie finalizate lucrările de modernizare la Bulevardul Independenței și mare parte din lucrările la Calea Galați • la Șoseaua Baldovinești, până la finalul anului va fi gata porțiunea dintre pod și Dedeman • tot în câteva luni se vor termina și lucrările pentru zona Parc Monument - Grigore Alexandrescu • reabilitarea Castelului de Apă va mai dura
Mare parte din “șantierele Brăilei” se va închide la final de an. Cel puțin așa a afirmat primarul Marian Dragomir în cadrul unei conferințe de presă ce a avut loc săptămâna trecută. Acesta a luat punct cu punct fiecare mare proiect de infrastructură pe care Primăria îl derulează în prezent, prezentând stadiul lucrărilor și termenii de finalizare.
Bulevardul Independenței, gata la final de an
Edilul Brăilei a început prezentarea proiectelor cu Bulevardul Independenței, cel care se află în stadiul cel mai avansat.
“Suntem aproape de final, pe ultima sută de metri. Mai avem de montat gazonul pe ultima porțiune din bulevard și apoi vom aduce de la pepiniera Seroplant, așa cum am promis la începutul acestui proiect, trandafirii pe care i-am salvat atunci. O să fac de la început mențiunea că îi vom planta un pic mai distanțați, astfel încât cei care întrețin spațiile verzi să poată tunde gazonul printre trandafiri fără să-și agațe hainele și să poată să aibă un aspect frumos bulevardul. Pentru că acei trandafiri nu sunt suficienți vom mai completa și cu alți trandafiri pe care Seroplant îi va cumpăra în perioada următoare. Și va urma și o perioadă de plantare. Pomii și trandafirii vor fi plantați ulterior din două considerente. Proiectul se încheie în momentul de față, aceștia vin ca un plus de valoare pentru investiția pe care o avem pe Bulevardul Independenței, dar acum nu este perioada propice pentru plantare, decât pentru anumite specii. Și vom veni ulterior, atunci când cad frunzele, iar pomii și trandafirii intră în repaosul vegetativ, aceea fiind perioada optimă de plantare”, a declarat edilul Brăilei.
Întrebat de jurnaliști despre faptul că deși bulevardul este proaspăt reabilitat, pe rețelele de socializare au apărut imagini cu dale sparte, Dragomir a spus că toate problemele vor fi remediate de constructor.
“Dacă cumva sunt dale sparte, constructorul are obligația de a le remedia. În momentul de față recepția lucrării nu este făcută și până când se va face recepția lucrării cu siguranță nu va exista niciun fel de dală spartă sau fisurată. Recepția nu va fi semnată cu astfel de deficiențe sau dacă se va semna recepția se vor face mențiuni în fișa respectivă a oricăror deficiențe constatate de echipa de proiect, dirigintele de șantier, supervizorul și cei care urmăresc acea recepție”, a precizat acesta.
Dragomir a încheiat spunând că proiectul de modernizare al bulevardului cu fonduri europene se va încheia până la finalul anului. În plus, din bugetul Primăriei, au fost alocați bani și pentru reabilitatea statuilor și monumentelor de for public, lucrările urmând să înceapă săptămâna aceasta.
Calea Galați. Circulația mașinilor se va relua până la finalul anului
La Calea Galați, cel de-al doilea proiect trecut în revistă de primarul Dragomir, lucrările la partea carosabilă ar urma să fie gata în două-trei luni.
“În principiu, noi ne dorim să se finalizeze lucrările până la finalul anului. Există posibilitatea foarte mare ca zona carosabilă, adică strada, să fie finalizată, urmând ca linia de tramvai să se finalizeze în funcție de unele chestiuni tehnice pentru că betonul pentru linia de tramvai trebuie să rămână, cred că trei săptămâni, neatins, fără trafic. Sudura liniilor de tramvai trebuie făcută la o anumită temperatură și există în România o singură societate care este autorizată, acreditată să facă această sudură. Cert este că vom avea cu siguranță calea de rulare pentru autoturisme și autobuze finalizată până la finalul acestui an”, a spus acesta.
Dragomir a vorbit și despre întârzierile din vară, explicând de ce s-a “împotmolit” proiectul.
“Ați observat și dumneavoastră că a existat o perioadă destul de mare de întrerupere a lucrărilor, ca urmare a faptului că atunci, în anii 1960-1970, când s-a construit acest bulevard, nu au existat documente tehnice, proiecte. Și în momentul în care au început săpăturile, s-a constatat că anumite conducte de canalizare sau de gaze nu figurau deloc pe schițe sau nu erau amplasate conform schițelor pe care le-am primit de la furnizorii acestora. Aici a fost nevoie să se descopere traseul acelor conducte și să se ceară un punct de vedere de la proiectant, proiectantul respectiv să facă soluțiile, după ce au făcut soluțiile și reproiectarea să fie avizate și în final au început lucrările. Și în momentul de față se lucrează pe Calea Galați”, a afirmat primarul Brăilei.
Întrebat ce se va întâmpla dacă se depășește termenul de finalizare al proiectului, fiind vorba despre o investiție cu fonduri europene, Dragomir a spus că nu se va pierde niciun ban.
“S-a vorbit acest lucru la Agenția de Dezvoltare Regională și lucrarea va fi fazată, așa se numește procedura respectivă și banii europeni vor veni în continuare (...) S-a agreeat să se fazeze astfel încât diferențele de preț, care erau finanțare din bugetul primrăiei, să fie acoperite din fonduri europene pe viitorul exercițiu financiar care începe anul viitor”.
Șoseaua Baldovinești. Gata tot până la finalul lui 2023, dar doar porțiunea dintre Pod și Dedeman
“La Baldovinești este un lucru foarte interesant. Deja, din punctul meu de vedere, contructorul a recuperat foarte mult și chiar putem să spunem că a avansat față de programările inițiale. Și acolo, în zona bisericii care se construiește la intersecția dintre Strada Baldovinești și Comuna din Paris, s-au descoperit, la fel, conducte magistrale care nu erau în niciun fel trecute în plan și a fost nevoie de analiză, verificare, reproiectare. În momentul de față constructorul asfaltează zona dintre Dedeman și Pod, a asfaltat aproape în totalitate podul și cred că în acest moment mai are circa 20-25% de înlocuit balustrada de pe pod, care a fost și el consolidat. Porțiunea de la Pod, inclusiv, până la Dedeman va fi cu siguranță finalizată anul acesta. Cea mai mare provocare este să se finalizeze zona dintre Pod și Dorobanți, aceasta fiind ultima din acest proiect”, a explicat Marian Dragomir.
Modernizare transport electric Parc Monument - Radu Negru. Primul tronson aproape de finalizare
Este vorba despre zona dintre Parc Monument și strada Grigore Alexandrescu, care include și pistă de biciclete, tronson unde constructorul estimează că “există aproape 100% premizele” de a fi finalizat anul acesta. Probleme se pare că sunt la cel de-al doilea tronson, de la Șoseaua Buzăului până la Șoseaua de Centură, licitația fiind în momentul de față într-o procedură de contestare. “Licitația încă este la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor și nu am voie să dau niciun fel de informații, fiind în procedură de contestare. Vă pot doar spune că au fost doi ofertanți”, a spus Dragomir.
Lucrările la Castelul de Apă mai durează
Ultimul proiect de infrastructură despre care a vorbit primarul Brăilei în conferința de presă a fost Castelul de Apă, unde deși se lucrează intens, va mai dura până când șantierul se va închide.
“Am fost recent în vizită, lucrările sunt într-un stadiu avansat, se lucrează, doar că permanent s-au descoperit și acolo anumite elemente care nu figurau în documentele inițiale sau care nu au putut fi observate la momentul vizitei pe teren. Ar fi trebuit să găurească anumiți pereți pentru a descoperi anumite chestiuni. A fost nevoie să așteptăm o perioadă destul de lungă pentru că acolo vorbim de un monument istoric, vorbim de avizarea comisiei și orice modificare trebuia autorizată în acest sens. Și de aici au apărut acele întârzieri despre care am putea spune la un moment dat că ar putea fi culpabile proiectantului, dar nu putem să ne îndreptăm împotriva lui în niciun fel deoarece ar fi fost necesar ca acesta să decoperteze sau să găurească pereți pentru a descoperi ce este acolo. Lucru pe care noi nu l-am fi permis niciodată, să dăm găuri în acel obiectiv. Dar toate se remediază, s-au găsit soluțiile. Ne dorim finalul anului ca termen de finalizare, dar constructorul a solicitat o prelungire ca urmare a faptului că motivele de întârziere nu îi sunt culpabile lui, ci unor, să spunem așa, lucruri ascunse pe care nici proiectantul nu ar fi putut să le descopere. Am făcut adresă către Agenția de Dezvoltare Regională de fazare a proiectului și este inclus și acesta în lista proiectelor care vor fi fazate”, a explicat acesta.