Mergi la conţinutul principal

Bulibaseala cu declaratiile privind fondurile private de pensii

Cu mai putin de o saptamina inainte de a se da start punerii in aplicare a sistemului de pensii private, reprezentantii Casei Judetene de Pensii Braila se arata ingrijorati de faptul ca exista diferente in ceea ce priveste sumele cuprinse in declaratiile care se depun la aceasta institutie si cele depuse la Finante. Situatia a fost semnalata in mai multe judete din tara si ca urmare a acestui lucru, in cursul lunii august au fost facute primele verificari.
Stefan Sinpetru, director executiv al CJP, spune ca s-au constatat aceste diferente si la Braila si este de parere ca lipsa unei evidente clare a contributiilor poate duce la confuzii in momentul virarii diferitelor sume catre fondurile private de pensii. "Institutia noastra are obligatia sa asigure virarea sumelor catre fondurile private de pensii pentru care au optat cetatenii in conditiile legii. Aceasta inseamna ca banii trebuie virati in cuantumul corect catre fondul ales de fiecare persoana. In Braila, vorbim despre aproximativ 50.000 de persoane care vor alege un fond privat de pensii. Pentru toti acesti contribuabili trebuie sa avem o evidenta clara, lunar, altfel vor fi probleme. Daca angajatorul greseste codul numeric personal, venitul, fondul sau nu face plata atunci vor fi complicatii, erori in evidente. Responsabilitatea angajatorilor va fi foarte mare comparativ cu perioada anterioara", ne-a declarat Stefan Sinpetru, director executiv al CJP Braila.
Pentru evitarea unor asemenea situatii conducerea CJP ne-a explicat ca ar fi doua solutii despre care se discuta in aceasta perioada. Una se refera la depunerea declaratiilor la Finante numai dupa ce acestea au fost verificate, vizate de reprezentantii CJP, iar cealalta se refera la depunerea unei singure declaratii complexe la Finante care sa cuprinda toate datele referitoare la contributii. "Cea de-a doua solutie ar fi foarte buna si ar insemna o forma de respect fata de angajatori care nu ar mai fi nevoiti sa faca atitea drumuri la diferite institutii. La urma urmei, un agent economic merita acest respect, trecerea la declaratia unica fiind solutia. In prezent, un angajator are de facut cel putin 5 drumuri lunar la Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca, la Casa Judeteana de Pensii, la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala si la Inspectoratul Teritorial de Munca. Si daca si sistemul informatic va fi pus la punct in sensul transmiterii declaratiilor on line, cu semnatura electronica, atunci cu adevarat se va lucra eficient", a completat Sinpetru. Pina una alta, ne aflam, din pacate, in situatia in care agentii economici asteapta lunar, la cozi interminabile, pentru a depune cele 5 tipuri de declaratii.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro