Unul dintre proiecte se refera la construirea al doilea tunel de pe drumul E-79, in apropierea orasului Dupnita, iar celalalt la modernizarea si reconstructia rutei Razlog-Bansko-Gote Delcev.
Valoarea totala a celui de al doilea proiect este de 7,4 milioane de euro, din care 3,3 milioane de euro au fost deja absorbiti. Cel mai probabil aceasta suma va trebui returnata UE. Cei 3,5 milioane de euro pentru tunelul Dupnita ar urma, de asemenea, sa fie returnati.
"Lucrarile tunelului sint finalizate in proportie de 92 la suta. Este posibil ca pe baza acestui fapt, CE sa considere ca Bulgaria nu a indeplinit obiectivul proiectului si va refuza sa achite cei trei milioane de euro pe care i-am investit deja", a precizat Kovacev.
Oficialul a explicat de asemenea ca finantarea a patru din cele zece proiecte este surprinzatoare, adaugind ca pe linga cele doua proiecte Bulgaria va trebui sa mai returneze si fondurile pentru proiectul rutei Silistra-Razlog si pentru construirea unei rute catre punctul de frontiera din apropierea orasului Rudozem.
Exista de asemenea complicatii privind construirea punctului de frontiera in apropierea localitatii Malko Turnovo si a soselei de centura a orasului. Proiectul a demarat, dar exista numeroase intirzieri care ar putea duce la suspendarea acestuia.
Probleme se inregistreaza si in desfasurarea proiectului de modernizare a rutei Sokolovti - Smolian - Srednogorti. Kovacev a declarat ca se impune alegerea unui alt contractor pentru constructie, care ca rezulta si intr-o intirziere a finalizarii proiecului.
Referitor la raportul companiei independente de audit KPMG, ministrul pentru Dezvoltare Regionala Asen Gagauzov a declarat ca acesta nu a descoperit insusiri ilegale de fonduri sau afaceri de coruptie, denuntind mai de graba lipsa unei arhive a documentelor la Agentia pentru adminsitratia drumurilor, a procedurilor clare de lucru, si a unei bune administratii, potrivit lui Gagauzov.
Urmeaza de asemenea un audit al Agentiei pentru administatia drumurilor.