British Airways, bună de plată după anularea a sute de zboruri | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

British Airways, bună de plată după anularea a sute de zboruri

Problemele au continat şi ieri pentru pasagerii British Airways. Mai bine de o treime din zborurile British Airways de pe Aeroportul Heathrow, programate pentru duminică dimineața, nu au decolat. Sute oameni au asteptat o variantă pentru a-şi continua călătoria. Cauzele care au paralizat sâmbătă întreg sistemul informatic sunt încă necunoscute.

 

Între orele 06.00-11.00 dimineața (ora locală) erau programate să decoleze de pe Aeroporturile Heathrow și Gatwick 143 de zboruri. De pe Heathrow au plecat 90 și 36 au fost anulate, în timp ce de pe Gatwick toate cele 17 zboruri programate au putut decola conform programului. Reprezentanții Aeroportului Heathrow au anunțat pasagerii care urmau să zboare cu British Airways să nu vină la aeroport dacă nu sunt siguri că au fost reprogramați. 

Compania este bună de plată: va trebui să plătească despăgubiri de milioane de lire străine miilor de oameni ale căror zboruri au fost anulate sau întârziate din cauza acestei probleme la sistemul informatic al companiei aeriene, relatează BBC News. Politica British Airways este de a oferi despăgubiri între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului. De asemenea, pasagerii mai pot pretinde despăgubiri de până la 200 de lire pe zi pentru cazare, 50 de lire pentru transportul de la aeroport la hotel și până la 35 de lire pe zi pentru mâncare. 

Potrivit regulilor Uniunii Europene, companiile aeriene sunt obligate să plătească despăgubiri dacă motivul pentru care zborurile au fost anulate sau întârziate a depins de ele: 

  • pentru zboruri scurte: 250 de euro pentru întârzieri de peste trei ore
  • pentru zboruri de durată medie: 400 de euro pentru întârzieri de peste trei ore
  • pentru zboruri lungi: 300 de euro pentru întârzieri între trei și patru ore și 600 de euro pentru întârzieri de peste patru ore

De asemenea, dacă cursa are întârzieri mai mari de două ore, compania trebuie să ofere mâncare și apă, acces la un telefon și la internet, și cazare dacă întârzierea este peste noapte, inclusiv transferul de la aeroport la hotel.

Zborurile pe linia București-Londra nu au fost afectate. Chiar în această dimineață, la ora 08.25, un zbor British Airways a decolat spre capitala Marii Britanii. 

Criza de la British Airways continuă, deși zborurile au început să fie reluate, din cauza prăbuşirii sistemului informatic al companiei. Sâmbătă, nici o cursă British Airways nu a decolat de pe aeroporturile Heathrow şi Gatwick, iar efectele s-au resimțit în toată lumea. Peste 1000 de zboruri au fost anulate sau au avut întârzieri mari. 

Primele speculaţii legate de cauza acestei defecţiuni uriaşe au mers către un posibil atac cibernetic precum cel de acum două săptămâni care a paralizat sistemul sanitar din Marea Britanie. Totuşi conducerea companiei aeriene spune că nu există indicii care să confirme această ipoteză.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro