Ion Sterian a vorbit despre contracandidatul sau din partea PSD la presedintia CJ, Gheorghe Bunea Stancu, care se incapatineaza sa se tot laude cu licitatiile organizate pentru cele doua obiective, desi, pina acum, acestea nu s-au finalizat cu nici un rezultat concret, ba din contra, se tot reiau, din lipsa de participanti: "A decis actualul presedinte al Consiliului Judetean, fara sa se inteleaga prea bine cu cei de la Galati, sa faca cel mai mare aeroport din Europa estica. Pe bani guvernamentali nu se poate face, pentru ca studiul de trafic care s-a facut indica faptul ca ar fi circa 145.000 de calatori pe an, iar dotarile pe care si le doreste el sint cele ale actualului aeroport “Henri Coanda”, care are circa 4 milioane de calatori anual. Presedintele CJ spune ca va face aeroportul intr-un parteneriat public-privat, cu 300 de milioane de euro, dar pina acum nu s-au gasit investitori pentru asa ceva".
Ministrul Vosganian considera ca valoarea investitiei pomenite este mult prea mare pentru un asemenea proiect si nu s-a mirat ca nu se gasesc investitori pentru aeroport: "Aeroportul international din Iasi costa 100 de milioane de euro. Lucrurile stau asa: e obligatoriu ca in Braila si Galati sa existe o echipa de parlamentari, care sa lucreze impreuna si sa lase la o parte disputele sterile. Aici este o situatie speciala: Galatiul este mai aproape de Braila decit de Tecuci, care e in acelasi judet. Galatiul si Braila trebuie sa aiba echipe de administratie publica, pentru a conlucra. Bineinteles, cel mai lesne ar fi sa fie reprezentantii aceluiasi partid, care au aceeasi viziune. Acestia trebuie sa se aseze impreuna si sa faca un inventar al tuturor terenurilor pe care le pot pune la bataie, sa defineasca din punct de vedere economic si administrativ conceptul zona metropolitana, “Braigal” sau cum vreti sa-i spuneti, eventual sa faca si un referendum, ca sa nu aiba probleme cu populatia. Inainte de referendum, insa, sa se faca o campanie care sa inlature aceste vanitati, aceste rivalitati care nu-si au locul intre cele doua orase. In aceasta zona comuna trebuie ca brailenii si galatenii sa faca locuri pentru parcuri tehnologice, locuri pentru centre financiare si daca toate acestea merg, vor fi si resurse locale pentru a face podul care sa lege zona asta de Dobrogea. Galati si Braila au fost poarta Romaniei catre Orient, toti negustorii care veneau se stabileau aici, negotul mergea repede, afacerile infloreau, era o lume pestrita, dar plina de energii. Galatiul si Braila trebuie sa redevina ceea ce au fost. Trebuie, pentru inceput, sa definiti interesul comun si zona funciara si investitionala aferenta acestui interes comun. Si in fata forurilor europene puteti avea mai mult succes, daca faceti acest lucru, pentru ca la Bruxelles, cu cit proiectul este mai amplu, el are mai multe sanse sa fie aprobat. Temele litigioase intre cele doua judete pot fi rezolvate, daca nu reusiti pe plan local, cereti arbitrajul Guvernului, pentru ca lucrurile nu sint ireversibile, nu este ca intr-un razboi civil. Situatia de acum nu serveste nimanui”.