Inspectorul de limba si literatura romana, Ana Maria Zlavog, a explicat ca acest rezultat foarte bun de la clasa a VII-a se datoreaza unui complex de factori. "Probabil este o generatie mai buna, dar a avut o influenta si faptul ca impreuna cu metodistii am monitorizat unele scoli, am organizat mai multe pregatiri, simulari, am impus un ritm de pregatire sustinut inca din luna octombrie si acest lucru a dat rezultate. Analizind rezultatele din anii trecuti am ajuns la concluzia ca cele mai multe deficiente au fost in mediul rural si impreuna cu metodistii am lucrat in special cu profesorii debutanti, dar si cu ceilalti, am facut formari, actiuni de care profesorii s-au dovedit interesati. Pentru obtinerea de rezultate bune ritmul de pregatire sustinut trebuie mentinut si trebuie sa se lucreze in continuare in echipa", a spus inspectorul Ana Maria Zlavog.
Intre alte masuri luate pentru optimizarea pregatirii tezelor cu subiect unic au fost mentionate: diversificarea obiectivelor de la inspectiile de specialitate, analizarea evaluarii interne, externe si a strategiilor didactice la cercurile metodice. In plus, temele pentru acasa si simularile au fost realizate pe structura tezei cu subiect unic.