Mergi la conţinutul principal

Braicar porneşte aerul condiţionat în autobuze

• unul din două autobuze din actuala flotă este dotat cu aer condiţionat • compania face verificările ca toate instalaţiile să fie funcţionale şi a dat dispoziţie şoferilor să pornească AC • brăilenii se plâng insistent de zăpuşeala şi mirosul din mijloacele de transport

 

Se anunţă o vară toridă, iar Brăila a intrat deja sub influenţa unui val de caniculă. Calvarul călătoriei cu autobuzul sau tramvaiul în astfel de perioade de căldură excesivă se alătură listei lungi de nemulţumiri pe care brăilenii le au cu privire la transportul în comun din municipiu. Pe adresa redacţiei au sosit nenumărate sesizări şi reclamaţii, toate indicând insistent spre lipsa instalaţiilor de aer condiţionat pe mijloacele de transport, iar acolo unde există fie nu sunt funcţionale, fie nu reuşesc să facă faţă, ori, pur şi simplu, nu sunt pornite din spirit de economie de carburant.

“Cum de nu vede nimeni în ce condiţii călătorim? La orele prânzului e o căldură insuportabilă în autobuze şi tramvaie. Dacă au aer condiţionat de ce nu este pornit?”

“Am atras atenţia şoferului să pornească aerul condiţionat, dacă este funcţional, şi mi-a zis că are ordin să facă economie, aşa că să dăm drumul la geamuri să se facă curent în timpul mersului. În felul asta ies şi mirosurile”

“Degeaba au aer condiţionat autobuzele astea noi. M-am urcat în mai multe astfel de autobuze şi nu venea nici un fir de aer rece. Doar sufla aer cald prin fantele acelea din plafon”

“Am urcat în autobuz şi se făcea pur şi simplu risipă de energie pentru că se stătea cu geamurile deschise, dar şi cu instalaţia de aer condiţionat pornită. Degeaba a încercat şoferul să-i determine pe călători să închidă geamurile ca să poată fi eficientă instalaţia AC că lumea nu voia, din cauza mirosului. Fel de fel de lume circulă cu autobuzul”

“La autobuzele astea mici, care circulă pe liniile 13, 16 şi 17, se simte când e pornit aerul condiţionat, pentru că se face mai răcoare. Problema este că în continuare sunt supraaglomerate la orele de vârf şi stăm unul în altul. Practic, nu se mai simte nici o îmbunătăţire. Ar trebui să bage mai multe maşini pe trasee ca să nu mai fie aşa aglomeraţie”

“Am fost martorul unei situaţii de-a dreptul comice: s-au certat mai mulţi vârstnici între ei şi toţi cu şoferul dacă să oprească sau nu aerul condiţionat. Unii ziceau că sunt bolnavi şi-i trage curentul, alţii că mor de căldură, iar şoferul era prins la mijloc în această dispută. Ce era să facă bietul om: i-a lăsat să se certe între ei”

“La autobuzele verzi aduse acum câţiva ani era funcţional un afişaj în faţă, lângă şofer, care indica data, ora şi temperatura din autobuz. La unele dintre ele, şoferii au acoperit acel afişaj pur şi simplu ca să nu mai vedem ce temperatură e în maşină. Astă vară indicau chiar şi 37 de grade acolo, în autobuz”

“De ce nu se face nimic cu căldura pe tramvaie. Te coci în ele la orele prânzului şi după-amiaza. Ca să nu mai zic că drumul spre Staţiunea Lacu Sărat devine un coşmar la orele de vârf când e şi aglomeraţie şi căldură insuportabilă. Mai sunt unii călători care insistă să fie închise geamurile, că le este curent”, sunt doar câteva dintre comentariile ajunse la redacţie privind căldura din mijloacele de transport în comun.

 

Unul din două autobuze are aer condiţionat

Contactat de reporterii “Obiectiv”, directorul operatorului local de transport, SC “Braicar” SA, Cornel Săndulescu, a explicat că, zilele acestea, se fac verificări ale instalaţiilor de aer condiţionat pentru a fi pregătite să atenueze disconfortul termic din autobuze. “Compania are o flotă de 60 de autobuze dintre care 30 au instalaţii de aer condiţionat. S-a dat dispoziţie în mod expres să se facă verificările tehnice ca acestea să fie funcţionale pentru a putea fi pornite atunci când va fi nevoie”, ne-a declarat sursa citată, adăugând că nu există nici o interdicţie ca şoferii să folosească instalaţiile de AC.

La rândul său, primarul Marian Dragomir a punctat că a discutat deja pe această problemă cu directorul Săndulescu de la “Braicar” şi se aşteaptă ca lucrurile să se rezolve rapid. Mai mult, sursa citată a precizat că odată finalizată achiziţia celor 20 de autobuze noi va creşte simţitor procentul autobuzelor aflate pe traseu având AC funcţional.

Totuşi, la acest moment, licitaţia privind cumpărarea celor 20 de autobuze, la care face referire Dragomir, este în impas în sensul că, organizatorul procedurii aşteaptă să vadă dacă firma contestatară a caietului de sarcini va merge la instanţă după ce CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor) i-a respins respectiva contestaţie. În varianta cea mai optimistă, în care speţa nu ajunge pe masa judecătorilor, noile autobuze vor fi aduse la Brăila, în două tranşe, undeva către finalul lunii iulie, începutul lunii august.

 

Braicar are în teste un autobuz electric

În altă ordine de idei, săptămâna aceasta, “Braicar” are în probe un autobuz electric produs în Polonia, marca Solaris Urbino, având o capacitate de 30 de locuri pe scaun şi 40 în picioare. După cum a explicat conducerea companiei locale de transport, autobuzul va fi introdus pe principalele trasee din oraş, liniile 4, 2 şi 10, iar transportul cu acest mijloc de transport modern este gratuit.

Evenimentul a fost promovat de primarul Marian Dragomir pe un site de socializare însoţit de un comentariu în care oficialul precizează că autoritatea locală se gândeşte serios să completeze flota de autobuze cu astfel de mijloace de transport ecologice: “Anii viitori, Primăria Brăila va cumpără tramvaie noi şi autobuze electrice pentru a încuraja transportul ecologic. (...) Preţul unui autobuz electric este cel puţin triplu faţă de preţul unui autobuz diesel, dar trebuie să avem în viitor şi opţiunea unui transport ecologic. Excepţional de silenţios, fără emisii care poluează, design modern, tehnologie inovativă, costuri de exploatare reduse. Solaris Urbino Electric, varianta de 12 m lungime, poate fi unul dintre autobuzele ce vor circula anii viitori în Brăila. Aşteptăm şi celelalte societăţi concurente să ne ofere posibilitatea de a testa autobuzele electrice pe care le produc şi sunt convins că la licitaţie va câştiga cel mai eficent”, a postat pe contul personal Dragomir.

Este al treilea autobuz electric pe care “Braicar” îl rulează în trasee la Brăila, după ce, în anii trecuţi, a avut în testare un mijloc de transport electric din China, iar altul din Cehia.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro