• negocierile dintre conducerea companiei de transport şi Sindicatul Liber Transloc al salariaţilor unităţii pe marginea noului Contract Colectiv de Muncă au eşuat, iar angajaţii insistă pe declanşarea conflictului de muncă, mergând până la greva generală • mărul discordiei: majorarea lefurilor prin implementarea unei noi grile de salarizare • ieri după amiază, câteva zeci de salariaţi au protestat în faţa sediului “Braicar” supăraţi că angajatorul nu a fost de acord cu propunerea în condiţiile în care, susţin ei, 90% din personal este încadrat la minimul pe economie
Ieri a fost ultima zi de negociere a noului Contract Colectiv de Muncă (CCM) la nivelul unicului operator de transport public de persoane din subordinea municipalităţii SC “Braicar” SA, şi care expiră luni, 30 aprilie, iar discuţiile purtate între cei doi parteneri de dialog social din firmă au eşuat. Ca efect imediat, câteva zeci de salariaţi de la companie au protestat ieri după amiază, în faţa sediului transportatorului, într-o acţiune spontană de susţinere a poziţiei Sindicatului Liber Transloc, care a propus conducerii implementarea unei noi grile de salarizare cu indici de ierarhizare pe criterii clare de competenţă şi productivitate, menit să ridice lefurile în compania publică de transport. Ca idee, implementarea acestei grile propuse de sindicat ar însemna, în linii mari, un efort financiar suplimentar de circa 200.000 lei lunar. “Este revoltător faptul că la acest moment aproximativ 90% din totalul personalului unităţii este încadrat la salariul minim pe economie. În consecinţă salariile sunt de mizerie în comparaţie cu responsabilităţile şi obligaţiile noastre, ale angajaţilor din sectorul direct-productiv, în raport cu personalul TESA. Au eşuat negocierile, acum să meargă la conciliere! Dacă nici aşa nu merge, vom ajunge la grevă generală!”, ne-au declarat mai mulţi dintre salariaţii care ieri se adunaseră în faţa sediului “Braicar”.
Surse din cadrul organizaţiei sindicale au confirmat afirmaţiile protestatarilor şi au precizat că urmează, într-adevăr, înregistrarea conflictului de muncă la ITM şi iniţierea concilierii la nivelul acestei instituţii. De precizat că la negocierile de până acum Sindicatul Liber Transloc a avut alături ca sprijin Federaţia Sindicatelor din Transporturi şi Servicii Publice ATU România. Reporterii “Obiectiv” au încercat să obţină un punct de vedere oficial din partea organizaţiei sindicale, dar ieri, până la închiderea ediţiei, nu au primit un răspuns.
Directorul general al SC “Braicar”, Cornel Săndulescu, a explicat succint că poziţia administraţiei în aceste negocieri este strict limitată de posibilităţile bugetului companiei. Vom reveni.