Brăilenii revoltaţi că la patinoar sunt taxaţi şi cei care nu intră pe gheaţă | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Brăilenii revoltaţi că la patinoar sunt taxaţi şi cei care nu intră pe gheaţă

• după ce directorul SUPAGL Brăila, PSD-istul Dumitru Munteanu, s-a lăudat cu încasări chiar şi de 8.500 lei pe zi, unii dintre cetăţenii nemulţumiţi au răbufnit şi au semnalat mai multe probleme • plata taxei şi pentru cei care îi însoţesc pe patinatori, temporizarea incorectă a statului pe gheaţă, lipsa unui instructor - sunt doar câteva dintre nemulţumirile brăilenilor în privinţa patinoarului • Munteanu a recunoscut câteva dintre probleme şi a menţionat că se discută despre posibilitatea de a elimina taxarea celor care nu intră pe gheaţă

 

Patinoarul acoperit din Brăila pare să fie o atracţie pentru foarte mulţi dintre locuitorii oraşului, în special acum cât elevii sunt în vacanţă. Chiar şi aşa, ca urmare a materialelor publicate de cotidianul “Obiectiv - Vocea Brăilei” pe tema patinoarului acoperit din oraş, proaspăt redeschis în sezonul rece, mai mulţi cititori au dorit să semnaleze o serie de probleme. În special după cel mai recent articol pe această temă, “Patinoarul acoperit, un succes: încasări şi de 8.500 lei pe zi”, publicat pe 7 ianuarie, în cadrul căruia directorul Serviciului de Utilitate Publică, de Administrare şi Gospodărire Locală (SUPAGL) Brăila, PSD-istul Dumitru Munteanu s-a lăudat cu faptul că a avut încasări destul de frumuşele în perioada sărbătorilor de iarnă. Oamenii şi-au scris nemulţumirile pe reţelele de socializare, au lăsat comentarii pe site-ul “Obiectiv”. Un cititor revoltat, chiar ne-a contactat telefonic zilele trecute pentru a puncta că este părintele unui copil care merge des la patinoar şi că din punctul său de vedere lucrurile nu sunt chiar atât de roz cum susţine conducerea Serviciului.

Brăileanul a punctat că nu are nimic împotriva faptului că preţul intrării la patinoar a crescut la 9 lei, însă nu poate accepta faptul că se face referire la plata a 9 lei pentru ora de stat pe gheaţă. Perioadă care, potrivit acestuia, nu se respectă, deoarece de cele mai multe ori oamenii plătesc pentru întreaga perioadă petrecută în incinta patinoarului, deci şi pentru timpul cât stau la coadă să închirieze şi să predea patinele. Mai mult, brăileanul, dar şi alţi cititori de-ai cotidianului nostru au criticat faptul că preţul de 9 lei pe oră nu este plătit doar de cei care intră pe gheaţă, ci şi de însoţitorii acestora lucru ce nu este chiar normal.

Acelaşi cititor revoltat ne-a mai semnalat faptul că deşi se iau pauze pentru refacerea gheţii, la momentul redeschiderii a constatat că suprafaţa acesteia nu se prezintă în condiţii foarte bune. De altfel, pe reţelele de socializare unii brăileni au comentat şi faptul că în timpul în care exista patinoarul privat de la mall preţul era mai mic, iar acolo copiii (şi nu numai) beneficiau de un antrenor, lucru care patinoarul municipalităţii nu îl pune la dispoziţie.

 

Munteanu susţine că va încerca să rezolve problemele semnalate

Contactat de redactorii “Obiectiv - Vocea Brăilei” despre toate aceste sesizări, directorul SUPAGL Brăila, Dumitru Munteanu, a recunoscut că şi la urechile sale au ajuns nemulţumirile cetăţenilor privind taxa ce se impune persoanelor care îi însoţesc pe cei care intră pe gheaţă. PSD-istul a punctat că în urma reproşurilor primite a demarat discuţii pentru a vedea dacă se va putea elimina pe viitor această taxă şi poate se va impune o măsură prin care însoţitorii să fie uşor de identificat, poate chiar prin veste speciale, astfel încât să nu intre pe gheaţă.

“Semnalul a ajuns şi la noi. Taxa aceasta pentru însoţitori exista şi în anii precedenţi, s-a preluat, ca să spun aşa. Dar este o discuţie. Urmează să vorbim şi cu domnul primar. Ea va trebui scoasă tot prin hotărâre de Consiliu, aşa cum a fost introdusă. Noi aşa am preluat-o şi am dus-o mai departe. Dar ţinând cont de părerile oamenilor, să vedem cum putem să găsim o variantă în care aceşti oameni să poată fi supravegheaţi totuşi pe margine. Problema nu este neapărat la bunici şi părinţi. Uneori vin tineri, prieteni mai mulţi, plăteşte unul, după care îşi mai schimbă patinele între ei şi mai intră şi alţii pe gheaţă. Din motivul ăsta s-a pus taxa şi pentru însoţitori. Situaţii în genul ăsta s-au mai întâlnit în general şi din cauza asta probabil s-a introdus la vremea respectivă. Eu aşa am preluat-o. Nu ştiu fundamentul mai din vechi, dar aşa am înţeles de la colegi. Însă vom purta o discuţie şi cu domnul primar şi să vedem dacă se va veni cu o propunere. Poate găsim o variantă, să dăm nişte veste pentru însoţitori ca să îi putem identifica. Într-adevăr, nici mie nu mi se pare normal să plăteşti şi să stai degeaba acolo”, a declarat Munteanu.

Cât despre faptul că oamenii plătesc pentru ora pe gheaţă, însă în perioada petrecută în patinoar intră şi statul la cozi pentru închirierea şi predarea patinelor, sursa citată a punctat că este destul de greu pentru a se rezolva situaţia, deoarece sistemul de plată bazat pe cartelă a fost gândit unitar şi nu poate fi mutat de la intrarea în patinoar.

“Este ca la parcarea auto prin oraşele care au sistemul acesta. Se ia un card magnetic la intrare, o cartelă care are pe ea trecută ora. În momentul când clientul iese, cardul este introdus într-un cititor şi spune: ai stat o oră şi puţin. Se rotunjeşte la o oră sau la o oră şi jumătate, dacă a depăşit timpul. Acesta este un mod ca să se poată încasa şi să se mişte lucrurile mai repede. Să nu mai stea cu chitanţă, cu tăiat. Se scot bonurile din casa de marcat, dar aşa a fost conceput sistemul. Cel care dă cardurile este la intrare. Când intră apasă pe un buton şi i se dă acel card. După care, într-adevăr se pierde un timp pentru cei care se duc şi mai închiriază şi patine. Dacă mai sunt 2 - 3 persoane la coadă acolo, mai ales când intră o serie”, a declarat acesta. Munteanu a explicat că va încerca să vadă dacă vor putea fi mobilizaţi mai mulţi angajaţi la închirierile de patine în momentul în care patinoarul este aglomerat pentru a se evita pe viitor statul foarte mult la coadă de către clienţi.

În ceea ce priveşte angajarea unui instructor pentru copii, Munteanu a afirmat că deşi s-a încercat acest lucru, SUPAGL Brăila nu poate angaja pe nimeni sau încheia vreun contract fără ca persoana respectivă să fie autorizată. PSD-istul susţine că la acest moment nu există niciun profesor de sport specializat pe patinaj în Brăila, iar cei din Galaţi au refuzat să facă naveta. Chiar şi aşa, directorul SUPAGL susţine că a demarat discuţii despre achiziţionarea unor instrumente cu ajutorul cărora copiii şi începătorii să se poată susţine atunci când învaţă să patineze.

În ceea ce priveşte calitatea gheţii după curăţare, Munteanu a adăugat că, în general, nu a primit sesizări de la oameni nemulţumiţi de acest aspect. Consilierul judeţean a dorit chiar să precizeze că maşina care raşchetează gheaţa este destul de bună şi că a fost la un moment dat chiar închiriată pentru un eveniment în Galaţi.

“Scrie şi la intrare programul. Între 18:00 - 19:00 chiar este o oră în care se reface gheaţa. Aşa e programul. Noi avem maşina aceea, în mod normal ea intră între fiecare serie de patinaj. Raşchetează. Gheaţa oricum e suficient de groasă astfel încât maşina să ia un strat suficient şi să se şteargă toate şanţurile şi ce mai sunt. Nu ştiu ce s-a întâmplat atunci când a fost persoana care va sesizat problema. Nu pot să exclud că nu o fi fost vina noastră, dar de regulă oamenii îşi fac treaba şi maşina funcţionează. Am revizuit-o, am reparat-o, i-am ascuţit cuţitul. După două ore de patinaj, maşina aceea intră şi merge de jur împrejur. Are un cuţit lat de 2 metri, care se învârte cu o anumită viteză, are nişte perii din pâslă. Intră şi ia toată suprafaţa la prelucrat. Poate a fost o excepţie atunci. Nu ştiu. N-am mai avut vreo reclamaţie pe tema asta. Noi nu am avut semnale că gheaţa nu e bună. Din contră, lumea e mulţumită”, a conchis Munteanu.

 

Iţele încurcate cu finanţările de la patinoar

Reamintim că, patinoarul acoperit din Municipiul Brăila s-a redeschis oficial pe 6 decembrie 2018. Asta însă după o serie de modificări la nivel administrativ. Mai exact, aşa cum am anunţat în alte ediţii ale cotidianului nostru, la patinoar s-au adunat datorii din 2015 până în 2017 în valoare totală de 2.000.000 lei care nu au fost recuperate de la Primărie şi Consiliul Judeţean. Primăria a dat o parte din bani, însă Consiliul Judeţean a refuzat să mai plătească şi a precizat că nu s-au făcut notificări din partea SUPAGL (entitatea care a gestionat şi gestionează patinoarul) privind aceste cheltuieli. La finele lunii octombrie 2018, CLM şi CJ au dizolvat fostul contract (care viza că totul se împarte la jumătate, inclusiv datoriile) şi au încheiat un contract nou, care spune că cele două entităţi se asociază pentru sprijinirea activităţii patinoarului, cu sume egale: 300.000 lei fiecare. Mai exact 200.000 lei pe an pentru funcţionare şi 100.000 lei pentru investiţii. Primăria a alocat în 2018 aceşti bani ceva mai din timp, însă la CJ Brăila lucrurile s-au amânat până în ultimele zile ale lunii decembrie, deoarece consilierii judeţeni ai opoziţiei au semnalat că SUPAGL ar putea folosi banii proaspăt alocaţi pentru a mai stinge din datoriile strânse în trecut, lucru care nu ar fi legal. Banii s-au alocat totuşi (fără sprijinul celor din opoziţiei) în ultima şedinţă CJ din decembrie, însă potrivit directorului SUPAGL Brăila Dumitru Munteanu, nu s-au putut cheltui decât 74.000 lei pe lucrări de reparaţii. Acesta a precizat că în 2019 ar trebui ca CLM şi CJ Brăila să aloce din nou câte 300.000 lei pentru acest an, conform noului parteneriat.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro