• organizaţia este singura din lume care foloseşte o altfel de metodă şi un altfel de management pentru promovarea turismului local • la Brăila, parteneri de călătorie au fost membrii Asociaţiei Clubul de Turism Proilavia, coordonată de Gabriel Lâlă
Miercuri, 16 mai 2018, la Centrul Multicultural şi de Recreere Poarta Cetăţii Brăila a avut loc un Seminar gratuit de promovare turistică organizat de Zig Zag prin România, cu sprijinul Asociaţiei Clubul de Turism Proilavia.
Echipa Zig Zag prin România călătoreşte de 5 ani prin toată ţara cu scopul de a surprinde unicitatea locurilor şi poveştile de viaţă ale românilor autentici, pentru a crea cea mai frumoasă carte de vizită a României, dar şi pentru a promova fiecare judeţ. Reprezentanţii Zig Zag prin România au explorat judeţul Brăila din punct de vedere turistic, alături de membrii Asociaţiei Clubul de Turism Proilavia, coordonată de Gabriel Lâlă.
“Suntem o echipă de tineri şi locuim în medie 40 de zile în fiecare judeţ, timp în care scriem articole despre experienţa noastră, facem fotografii, poziţionăm obiective turistice pe Googlemaps şi TripAdvsor şi susţinem seminarii gratuite de promovare turistică. În momentul de faţă suntem singurii din lume care facem o astfel de călătorie şi cu un astfel de management”, a precizat Marian Oancia, manager proiect.
În oraşul cu salcâmi, reprezentanţii Zig Zag prin România au stat 26 de zile şi, după cum apreciază Cosmina Carmen, preşedinte al asociaţiei, Brăila li s-a părut destul de misterioasă. Deşi iniţial nu au găsit prea multe informaţii în mediul online, când au început să descopere frumuseţea oraşului, vizitatorii şi-au dat seama că Brăila e o comoară.
“Unul din oamenii care pune mult suflet şi ne-a făcut să iubim Brăila este Gabriel Lâlă, ghid de turism şi preşedinte al Asociaţiei Clubul de Turism Proilavia. Un city tur cu Gabriel e o adevărată plăcere şi lecţie de istorie. E primul lucru pe care îl recomandăm când vii aici...
Am întâlnit însă mulţi oameni dezamăgiţi de evoluţia judeţului, care au speranţe mici că se mai poate face ceva frumos aici. De altfel, am avut mai puţine colaborări decât media pe judeţ din cauza acestei situaţii. Eu am fost crescut la ţară şi cred în principiul agricultorului. Rezultatele sunt roadele unui pământ pregătit, semănat şi îngrijit. Dacă nu sunt rezultate, nu înseamnă tot timpul că pământul nu-i bun, ci tu, ca agricultor, trebuie să schimbi cultura. În realitate, autorităţile nu sunt pregătite să aducă rezultate şi atunci ele trebuie să vină din partea localnicilor. O echipă începe mereu cu 2 membri. Asta le recomand oamenilor, să facă comunităţi şi să aibă mai multă încredere în ei. Sunteţi oameni frumoşi şi cred în voi”, a subliniat Marian Oancia, manager proiect.
Primul obiectiv pe care l-au vizitat cei de la Zig Zag prin România a fost Insula Mică a Brăilei, pe care o consideră o mică deltă şi care, prin frumuseţile ei, reprezintă o atracţie obligatorie. Apoi, au descoperit oraşul, unde au văzut frumoasele arhitecturi ale clădirilor, au fost şi la Teatrul “Maria Filloti”, unde au vizionat comedia “Bădăranii”, pe care o consideră spectaculoasă. “Am ieşit şi în judeţ şi am vizitat staţiunile Lacu Sărat, Câineni Băi şi probabil o viitoare staţiune - Movila Miresii. La Pensiunea Perla Neagră din Câineni Băi am făcut tratament facial cu nămol sapropelic şi a fost o experienţă superbă, iar Mănăstirea Măxineni, de asemenea, ne-a lăsat un sentiment foarte plăcut”, a subliniat Cosmina Carmen, preşedintele asociaţiei.
Legat de seminarul de promovare turistică susţinut pe 16 mai 2018 la Centrul Multicultural şi de Recreere Poarta Cetăţii Brăila, reprezentanţii Zig Zag prin România recomandă o serie de instrumente pentru promovarea judeţului.
În primul rând, să se folosească mai mult mediul online; să existe mai multe articole, video-uri şi fotografii despre judeţ, care să ajute un turist să ia o decizie mai uşor. O altă recomandare constă în prezenţa obiectivelor turistice pe Googlemaps, Tripadvisor, promovarea pe Facebook şi a video-urilor de prezentare pe Youtube, mai multă deschidere faţă de bloggeri şi media pentru realizarea matarialelor de promovare, acestea fiind doar câteva dintre instrumentele care au un impact foarte mare pentru promovarea turistică a Brăilei.