Miniştrii transporturilor din ţările Uniunii Europene au semnat, zilele trecute, proiectul de ''Concluzii privind reabilitarea şi întreţinerea eficientă a infrastructurii de căi navigabile pe Dunăre şi pe afluenţii săi navigabili", în cadrul celei de-a treia Reuniuni a miniştrilor
transporturilor din ţările riverane Dunării, potrivit Agerpres.
"Semnarea acestui document este relevantă în contextul în care
Ministerul Transporturilor din România are un rol important în
coordonarea Ariei Prioritare - căi navigabile interioare. Cooperarea statelor din regiunea Dunării acordă o atenţie deosebită asigurării şi îmbunătăţirii condiţiilor de navigaţie pe Dunăre. Această măsură corespunde strategiei Ministerului Transporturilor în domeniul transportului naval, direcţie strategică evidenţiată în Master Planul General de Transport al României", se menţionează într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
În România, proiectele de infrastructură cuprinse în Master Plan sunt: îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre pe sectorul Călăraşi - Bărila (km 375 - km 175); execuţie lucrări şi îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul comun româno - bulgar al Dunării (km 845,5 - km 375) - elaborare studiu de fezabilitate.
"Comisia Europeană a acceptat soluţia propusă de România în ceea ce priveşte dragajul pe Dunăre", a precizat MT.
Conform sursei citate, în vederea asigurării şi îmbunătăţirii condiţiilor
de navigaţie, s-au derulat şi se află în derulare o serie de proiecte în
care administraţiile de cale navigabilă din ţările riverane Dunării
colaborează pentru aplicarea unor proceduri uniforme şi eficiente de întreţinere a şenalului navigabil şi de informare a transportatorilor
asupra condiţiilor de navigaţie.