Brânza de Gulianca, aproape să devină brand european | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Brânza de Gulianca, aproape să devină brand european

După magiunul de Topoloveni, salamul de Sibiu şi brânza de Ibăneşti, alte 14 produse tradiţionale româneşti ar putea fi recunoscute în Uniunea Europeană. Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Regionale (MADR), Achim Irimescu, declara luna trecută că au fost identificate 14 produse cu potenţial de certificare europeană. Printre ele se numără şi brânza de Gulianca, devenită deja un brand destul de cunoscut al Brăilei. 

MADR a stabilit un calendar de acţiuni la nivel naţional pentru înregistrarea şi recunoaşterea produselor alimentare autohtone. Alături de novacul afumat din Tara Bârsei, caşcavalul de Seveni sau cârnaţii de Pleşcoi, brânza de Gulianca ar putea intra şi ea în rândul produselor tradiţionale autohtone comercializate în Europa.
Dar dacă datele oficiale sunt optimiste, realitatea este alta. Procesul de acreditare a brânzei de Gulianca va mai dura cel puţin un an, primarul comunei Salcia Tudor, Florin Moroiu, declarând că încă sunt dificultăţi prinvind înfiinţarea unei asociaţii a oierilor în zonă.
Potrivit primarului, în comuna Salcia Tudor există peste 16.000 de oi ce produc anual 50 - 60 de tone de brânză. Brânza de Gulianca este obţinută din lapte de oaie. Ceea ce diferenţiază acest sortiment de brânză de toate celelalte existente pe piaţă îl reprezintă gustul aparte, datorat solului sărăturat din zonă, ce face ca iarba să aibă o compoziţie mai specială.
Recunoaşterea ca produs tradiţional aduce beneficii producătorilor români, ei putând să primească bani de la Uniunea Europeană pentru promovarea produselor în afara graniţei.
La nivel european, România se află la coada clasamentului în ceea ce priveşte numărul de produse protejate, având doar trei mărci de produse certificate până în acest moment. În Uniunea Europeană se înregistrează 1.404 de produse protejate, cele mai multe fiind deţinute de Italia (296), Franţa (243), Spania (205), Portugalia (139) şi Grecia (106).

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro