Obiectivul, supranumit Autostrada Nokia, era in vizorul autoritatilor inca din 2007, cand Nokia anunta ca isi va deschide o fabrica de telefoane mobile in parcul Tetarom din comuna Jucu, in apropiere de municipiul Cluj-Napoca.
Renuntarea la proiect nu este insa legata de plecarea Nokia din Romania, ci din simplul motiv ca nu exista nici bani pentru o asemenea autostrada, dar mai ales pentru ca obiectivul nu face parte din programul de guvernare, potrivit CNADNR.
„Avand in vedere ca obiectivul Autostrada Cluj Napoca - Jucu - Bistrita nu a fost inclus in lista proiectelor asumate prin Programul de Guvernare 2009 - 2012, precum si faptul ca in prezent nu exista sursa de finantare asigurata, CNADNR va analiza oportunitatea implementarii, pe vitor, a acestui proiect", a precizat, pentru Finantistii, conducerea CNADNR. Cu alte cuvinte, proiectul a fost oricum abandonat, chiar inainte de 2009.
Odata cu inceperea lucrarilor la fabrica Nokia, in 2007, guvernul, condus atunci de Calin Popescu Tariceanu, anunta construirea unei autostrazi, care sa lege Autostrada Transilvania (A3) de comuna Jucu. Planul initial prevedea construirea a 40 de kilometri de autostrada, prin estul municipiului Cluj-Napoca, stabilindu-se chiar si costurile estimative - 370 de milioane de euro - precum si perioada de executie: intre 2009 si 2010. Tot atunci, proiectul a fost botezat „Autostrada Nokia", desi oficial el se numea Autostrada Cluj-Napoca.
„Autostrada Cluj Napoca este conceputa ca legatura intre Autostrada Transilvania si ruta Dej (DN 1C) - Bistrita - Iasi (DN17). Obiectivul se constituie intr-o investitie foarte importanta pentru dezvoltarea zonei metropolitane Cluj, avand functionalitate de legatura rapida intre doua mari coridoare de transport ale tarii si rol de centura ocolitoare pe partea de sud - est a municipiului", se arata la acea vreme intr-o nota de fundamentare, postata de CNADNR. Citeste mai departe...