• zeci de borduri zac abandonate încă de anul trecut, în urma lucrărilor de asfaltare efectuate de firma “Tancrad”, în zona Hipodrom, respectiv pe strada Pietăţii vizavi de Sala Polivalentă • situaţia nu este întâlnită doar în cartierul Hipodrom, existând cazuri similare şi în alte zone unde au mai fost executate lucrări de acest gen • reprezentanţii Primăriei spun că au notificat firma gălăţeană în repetate rânduri, însă fără succes
În urma lucrărilor de asflatare efectuate în vara anului 2019, de către firma “Tancrad”, în zona Hipodrom pe strada Pietăţii au fost lăsate în urmă mai multe grămezi de borduri. Lăsate de izbelişte, acestea ocupă mult din spaţiul trotuarului obligând pietonii să se folosească de partea carosabilă a străzii. Inclusiv atorităţile locale sunt nemulţumite de această situaţie, spunând că au notificat în repetate rânduri firma gălăţeană, care însă întârzie să ia măsuri.
“Nu-i prima oară când i-am sesizat să le ia de acolo. Astfel de situaţii sunt în mai multe locaţii unde firma «Tancrad» a avut lucrări, iar motivul ar fi că a mai rămas ceva de finalizat - nu ştim nici noi anume ce! - din cadrul lucrărilor de întreţinere efectuate anul trecut”, ne-a declarat Marius Termegan, directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Brăila.
Lucrările de pe strada Pietăţii încă de la început au stârnit controverse. Asta deoarece, în 2018, a fost turnat un covor asfaltic nou în această zonă, iar după numai un an, respectiv în 2019, firma “Tancrad” a raşchetat asfaltul recent turnat, deşi acesta se afla, aparent, într-o stare bună, şi l-a înlocuit cu un strat de asfalt nou. Inclusiv Primăria nu-şi putea explica, la vremea respectivă, necesitatea acelei operaţiuni.
Cert este că, după asfaltarea părţii carosabile, “Tancrad” a început să lucreze şi asupra trotuarelor din zonă, începând cu înlocuirea bordurilor, acţiune care în prezent este stopată, generând situaţia descrisă mai sus.
După cum se ştie, firma gălăţeană foloseşte mai nou, la lucrările pe care le desfăşoară în Brăila, muncitori aduşi din ţările asiatice. La cum stau lucrurile în teren, cu atâtea operaţiuni începute şi abandonate, se pare că acest val de muncitori importaţi din ţări defavorizate de către “Tancrad” a generat un efect al “Turnului Babel”, pentru că ori noii angajaţi nu înţeleg ce le cer şefii, ori şefii nu mai ştiu să facă o organizare de şantier adevărată, nici dacă ar lucra cu muncitori români.