Nici n-au început bine lucrările de reabilitare a Bulevardului Dorobanţilor şi traficul auto a fost complet bulversat, la intrarea în municipiu, dinspre Galaţi. Circulaţia de pe porţiunea de Dorobanţi, cuprinsă între Calea Galaţi - limită municipiu, a fost deviată pe Str. Mircea Mălăeru, din cartierul Brăiliţa. Pe lângă faptul că este prea îngustă pentru a prelua un trafic atât de intens, strada respectivă nici nu a fost pregătită în prealabil.
Plombarea gropilor de pe Str. Mălăeru a început când deja traficul a fost deviat pe această rută Abia vineri, 11 martie, şi-au făcut apariţia utilajele trimise să astupe gropile din carosabil. Evident, prezenţa acestora a îngreunat la maxim circulaţia şi aşa foarte precară. "Primăria ar fi trebuit să plombeze strada asta înainte de a închide Dorobanţiul. După ce că sunt atâtea maşini, trebuie să ne şi strecurăm printre excavatoare şi muncitori. Lucru făcut fără cap! Ce calitatea or să aibă plombele afaltice, turnate în nebunia asta de trafic?", se întreba, ieri, Lucian B., şofer al unuia dintre autoturismele prinse în carambolul de pe Str. Mălăeru.
Dar, dacă lucrările la carosabil reprezintă o problemă temporară, marea nemulţumire a conducătorilor auto, mai ales a celor care veneau dinspre oraşul vecin, era coada imensă de maşini formată la intersecţia străzii Mircea Mălăeru cu Calea Galaţi. Pentru că şi traficul de pe Calea Galaţi este destul de intens, pe toată perioada zilei, cei care vor să iasă de pe Mălăeru trebuie să aştepte minute bune. Astfel, coloana formată din maşinile care vin dinspre Galaţi ajunge să se întindă pe câteva sute de metri. Enervaţi de "capcana" în care picaseră, mulţi şoferi cereau, ieri, să se monteze un semafor în intersecţia respectivă. "Aştepţi prea mult la stop, mai ales când trebuie să faci la stânga pe Calea Galaţi. Ar trebui montat un semafor pentru reglarea traficului, cel puţin până când se redeschide Dorobanţiul. Altfel, o să fie un blocaj permanent aici", ne-a declarat unul dintre şoferii nemulţumiţi.
Cine se încumetă să circule pe DC 10 are toate şansele să-şi distrugă maşina Cel mai probabil, închiderea Drobanţiului va determina mulţi şoferi să renunţe la varianta digului şi să meargă spre Galaţi prin Baldovineşti. Cei din jumătatea de sud a oraşului au la dispoziţie şoseaua de centură, mai exact Drumul Naţional 2B, a cărui prelungire ajunge până la Galaţi, via Baldovineşti. Cei din partea de nord, mai exact locatarii cartierelor Vidin, Progresul, Brăiliţa, pot ajunge la DN2B fără a mai trece pe lângă FNC. Eu au la dispoziţie o scurtătură, cu ieşirea prin cartierului Vidin, ce face legătura cu Baldovineşti, pe lângă satul Praporgescu. La marginea cartierului Vidin era, de altfel, una dintre porţile Brăilei, înainte de a se da în folosinţă şoseaua de pe dig, la sfârşitul anilor '80. Din păcate, cine alege această opţiune va constata că, de la ieşirea din Vidin, şoseaua care face legătura între municipiu şi Baldovineşti, pe lângă satul Praporgescu, este sub orice critică. E vorba despre Drumul Comunal 10, pe care se găsesc adevărate "cratere" neastupate de ani de zile. Fiind un drum comunal, de reabilitarea lui trebuie să se ocupe Primăria Vădeni. "Urmează să primim bani pentru repararea acestui drum. Investiţia se va ridica la 2,1 milioane de lei (21 miliarde lei vechi), fiind finanţată prin Hotărârea de Guvern 577.
Deocamdată, nu am primit decât o tranşă de 40.000 lei. Când va veni şi restul de bani vom începe lucrările", ne-a declarat Coman Stanca, primarul Vădeniului. Aceasta ne-a spus că, provizoriu, găurile de pe DC 10 sunt astupate cu piatră spartă. Genul acesta de reparaţii se va dovedi, însă, complet ineficient, dacă o parte din traficul de pe digul Brăila-Galaţi va fi preluat de ruta cartier Vidin-Praporgescu-Baldovineşti-Galaţi.