Potrivit comunicatului de presa emis de catre consiliu, informatiile eronate au privit clauza clientului celui mai favorizat, care marcheaza obligatia furnizorului de a oferi comerciantului cel mai bun pret de pe piata. Societatile respective au furnizat date incorecte cu privire la inexistenta acestei clauze in contractele lor comerciale.
Impactul acestei clauze asupra pietei reprezinta unul dintre elementele importante ale investigatiei Consiliul Concurentei, alaturi de impactul taxelor de raft si de relatiile pe verticala si orizontala din sector.
Reamintim ca in primavara acestui an, mai precis in luna martie, Consiliul Concurentei a declansat o investigatie sectoriala in domeniul comercializarii produselor alimentare. Analiza urmareste in ce masura relatiile dintre actorii prezenti pe piata comercializarii produselor alimentare - producatori, procesatori si retaileri - pot conduce la restrictionari ale concurentei. Concluziile investigatiei declansate de Consiliul Concurentei in sectorul de retail alimentar sint asteptate in primul trimestru al anului viitor. De mentionat este ca din rindul retailerilor amendati doar primii doi detin magazine in Braila: este vorba despre "Billa" cu doua locatii si "Pic".
Potrivit legii, Consiliul Concurentei poate amenda agentii economici cu pina la 1% din cifra de afaceri a acestora, pentru furnizarea unor informatii incorecte in cadrul investigatiilor pe care le desfasoara.