BCR vrea si mai multi clienti din rindul fermierilor | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

BCR vrea si mai multi clienti din rindul fermierilor

La initiativa conducerii centrale a Bancii Comerciale Romane (BCR), ieri, in Sala Mare a Directiei pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala (DADR) Braila, a avut loc o intilnire de lucru intre reprezentanti ai bancii si fermierii judetului. La intilnire au mai participat conducerile DADR, Oficiului Judetean de Consultanta Agricola (OJCA), Oficiului Judetean de Plati pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala (OJPDRP), reprezentanti ai Agentiei de Plati si Interventii pentru Agricultura - Sucursala Braila precum si lideri ai mai multor asociatii profesionale ce activeaza pe teritoriul judetului nostru (organizatii ale producatorilor din sectorul vegetal, din zootehnie si acvacultura, ale legumicultorilor si producatorilor de seminte). Din partea BCR au fost prezenti Constantin Cojocaru, director adjunct al Directiei Creditare din centrala BCR, Ionel Ghilinta, directorul BCR Braila si Adriana Mircea, sef serviciu Creditare - BCR Sucursala Braila.
In cuvintul de deschidere, Constantin Cojocaru a subliniat importanta pe care BCR o acorda agriculturii, un domeniu important din care provin multi clienti ai bancii, dar si faptul ca BCR este principalul finantator al fermierilor, 85% din investitiile realizate in acest domeniu, in ultimii ani, avind ca sursa de finantare sau cofinantare credite BCR. In plus, a tinut sa reaminteasca, agricultorii au gasit in BCR un adevarat partener in derularea Programelor "Fermierul" si "Sapard". Tocmai de aceea, si noul actionar al bancii doreste nu doar sa mentina actuala relatie cu fermierii, ci, mai mult, pe cit posibil sa o extinda, principalele colaborari avute in vedere fiind investitiile pe termen mediu si lung. Dupa prezentarea generala a scopului vizitei la Braila, Cojocaru s-a aratat interesat de modul in care fermierii nostri comenteaza colaborarea cu suscursala locala, motivele de nemultumire pe care le au, eventualele probleme pe care le intimpina in contractarea sau derularea creditelor. "Eu vreau sa stiu exact cu ce va confruntati dumneavoastra in relatia cu bancile, pentru ca fiecare fermier pentru BCR este un potential client, iar pe noi ne intereseaza problemele clientilor nostri. Trebuie sa le identificam si sa le eliminam pe cit posibil, pentru ca profitabilitatea dvs. inseamna profit si pentru noi. Nu va facem noi un favor, trebuie sa intelegeti ca si noi, ca si dvs., vindem ceva. Noi vindem bani, bani pe care dvs, ii puteti cumpara si din alta parte. Asta e concurenta, acesta e capitalismul. Noi vrem sa fim aproape, pentru ca vrem sa fiti clientii nostri", a sustinut Cojocaru.
Cum, in sala, cei mai multi fermieri prezenti erau si clienti BCR, dialogul a devenit extrem de aprins, cu mentiunea ca reprosurile sau problemele abordate nu au tinut de relatia lor cu sucursala braileana. Au fost in special probleme generate de legislatie, atit cea din agricultura, cit si cea bancara. De exemplu, au explicat cei prezenti, vor trebui reanalizate clauzele privind acoperirea gajurilor, fermierii solicitind o mai mare deschidere atunci cind vin cu garantii ca pamint sau utilajele, o reanalizare a clauzei privind asigurarea culturilor si acordarea despagubirilor, dar si flexibilizarea creditelor pentru cumpararea terenurilor agricole. La masa prezidiului, fermierii au fost reprezentati de Marcel Cucu, membru al Asociatiei Producatorilor Agricoli APA Braila. La final, Cucu si-a luat angajamentul ca impreuna cu toti liderii de organizatii profesionale agricole din Braila va realiza un material care va reliefa principalele propuneri si sugestii ale fermierilor in vederea imbunatatirii relatiei cu BCR, dar si atragerii de noi clienti.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro