• potrivit presei centrale, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a câștigat în primă instanță procesul împotriva antreprenorului Podului suspendat peste Dunăre • ”bătălia” se dă cu o miză de peste 85 milioane lei • Tribunalul București a constatat pe 4 ianuarie neîndeplinirea obligațiilor contractuale de către antreprenor și dreptul CNAIR, în calitate de beneficiar, de a pretinde penalități
O primă victorie importantă pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în procesul pe care îl are cu atreprenorul care a efectuat lucrările de la Podul suspendat peste Dunăre. Potrivit presei centrale, Tribunalul București a constatat pe 4 ianuarie, neîndeplinirea obligațiilor contractuale de către antreprenor și dreptul CNAIR, în calitate de beneficiar, de a pretinde penalități în cuantum de 85,12 milioane de lei pentru 903 zile de întârzieri. Iată ce le-au spus reprezentanții CNAIR redactorilor ECONOMICA.NET:
”Tribunalul București a pronunțat (vineri, 4 ianuarie – n.r.) soluția în primă instanță în dosarul nr. 298/3/2022, format ca urmare a formulării cererii de chemare în judecată de către Antreprenor în raport cu Revendicarea Beneficiarului (CNAIR) nr. 6, soluționată de Inginer în favoarea Companiei. În esență, revendicarea privește solicitarea de către Beneficiar a penalităților de întârziere ca urmare a neîndeplinirii de către Antreprenor a obligațiilor ce îi reveneau în ceea ce privește termenul asumat în activitatea de proiectare, prin nepredarea unor documentații de proiectare conforme Contractului (Cerințelor Beneficiarului și Studiului de Fezabilitate)”.
Informația este confirmată și pe portalul just.ro, unde poate fi consultată soluția pe scurt a Tribunalului București în procesul dintre Asocierea Astaldi/WeBuild – IHI Infrastructure System Co. Ltd. și CNAIR: ”Tip soluție: Respinge cererea. Respinge excepția lipsei de interes și excepția inadmisibilității ca neîntemeiate. Respinge acțiunea ca neîntemeiată. Cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicare, care se depune la Tribunalul București, Secția a VI-a Civilă. Pronunțată prin punerea soluției la dispoziția părților prin mijlocirea grefei instanței, azi, 04.01.2024”.
După cum mai precizează presa de la nivel național, CNAIR nu se află la prima victorie în bătăliile din instanță cu constructorul podului. De exemplu, în noiembrie 2022, Curtea de Apel București a decis că antreprenorul era îndreptățit la o extensie de 193 de zile și despăgubiri de circa 29 milioane de lei. Chiar și așa, la momentul respectiv, scorul era de 9 la 1 pentru CNAIR, în „meciurile” din instanțe contra antreprenorului, după cum au precizat reprezentanții de la Drumuri pentru presa centrală.
Podul de la Brăila a fost inaugurat pe 6 iulie 2023. Valoarea inițială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile.