• candidatul PNL Brăila la preşedinţia CJ Brăila, Cătălin Boboc, s-a înscris în campania “Bătălia pe proiecte” cu două puncte: Zona Metropolitană şi Dezvoltarea Turismului • acesta şi-a prezentat cele două idei sub un “pachet electoral” intitulat “Brăila activă”
Candidatul PNL pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Brăila, Cătălin Boboc, s-a înscris în campania “Bătălia pe proiecte” cu două puncte menite să dezvolte judeţul nostru, ambele parte dintr-un pachet electoral intitulat “Brăila activă”. Cele două proiecte propuse de liberal sunt: Înfiinţarea Zonei Metropolitane şi Dezvoltarea turismului.
Reamintim că “Obiectiv - Vocea Brăilei” a luat decizia de a relansa, începând cu 10 august, campania “Bătălia pe proiecte”. La fel ca şi la alegerile trecute, în încercarea de a schimba măcar un pic modul de a face politică la Brăila şi de a tempera “valul” de promisiuni deşarte specifice campaniilor electorale, le propunem cititorilor şi candidaţilor la Alegerile Locale din 2020, o platformă de dezbatere axată pe PROIECTE REALIZABILE. Candidaţii îşi pot expune în mod detaliat proiectele, dar trebuie să prezinte sursele de finanţare şi termene clare de finalizare. Facem totuşi precizarea că ziarul nostru nu cere de la candidaţi decât UN SINGUR PROIECT, dar garantat public cu propria demisie în cazul în care promisiunea nu este onorată faţă de brăileni. Termenul final până la care candidaţii ne pot trimite propunerile lor pentru comunitate este 17 septembrie. Redactorii “Obiectiv - Vocea Brăilei” vor urmări punerea în aplicare a proiectelor propuse de candidaţi şi vor sesiza opiniei publice neîndeplinirea termenelor ori a condiţiilor promise de către aceştia. În cazul în care candidaţii la funcţiile cele mai importante pentru comunitatea brăileană, respectiv primar al municipiului şi preşedintele Consiliul Judeţean, nu vor răspunde în niciun fel la solicitarea noastră, promitem să facem publice numele lor într-un colţ al ruşinii.
De ce Brăila activă
Din păcate, statisticile recente de la nivel naţional au poziţionat judeţul nostru pe ultimele locuri la multe capitole din cauza tandemului local al PSD, care nu a făcut decât să transforme Brăila într-un judeţ inert din punct de vedere economic. Ei bine, în viziunea noastră liberală, motorul unui judeţ activ este alimentat doar din rezervorul economic. Or, fără forţă de muncă, mediu de afaceri, idei şi proiecte de dezvoltare, susţinute prin fonduri europene şi de la bugetul de stat, rezervorul va rămâne gol şi, din păcate, “martorii de bord” sunt deja roşii de ani buni la Brăila.
Înfiinţarea Zonei Metropolitane Brăila
Măsuri: Adoptarea Hotărârilor de Consilii necesare pentru înfiinţarea Zonei Metropolitane Brăila, pe o rază de 30 km, conform legii; asocierea cu operatorul de transport public de călători, “Braicar”, şi transformarea acestuia în operator metropolitan (periurban); atragerea de fonduri europene, pe principiul coeziunii, pentru investiţii în transport, sănătate, infrastructură rutieră şi servicii, ţinând cont de noile condiţii pentru acordarea fondurilor europene în exerciţiul bugetar 2021-2027.
Scopul: Creşterea mobilităţii periurbane necesară dezvoltării socio-economice; crearea de noi oportunităţi de afaceri. Coordonarea mai bună a proiectelor de mediu, infrastructură şi din sănătate. Construcţia şi amenajarea de locuinţe pentru tineri.
În România sunt în acest moment 22 de zone metropolitane, cu un nivel de dezvoltare net superior centrelor urbane şi localităţilor care nu s-au asociat într-o zonă metropolitană. #BrăilaActivă
Dezvoltarea turismului
Măsuri: Accesarea unor fonduri europene şi asigurarea cofinanţării necesare pentru revitalizarea unor obiective şi oportunităţi turistice din Brăila. Parteneriate cu oraşul însurăţei şi comunele Chiscani şi Movila Miresii pentru valorificarea rezervelor de apă termală şi a lacurilor sărate. “Delta Brăilei” ➡️crearea unor circuite turistice în Insula Mare şi Insula Mică, dragarea canalului Corotişca. Circuite turistice în Insula Mare şi în Insula Mică a Brăilei. Parteneriate cu UAT-urile pentru reabilitarea conacelor din judeţul Brăila şi includerea lor în circuitul turistic. Promovare turistică prin susţinere de la bugetul CJ Brăila.
Scop: Crearea unor noi locuri de muncă; noi oportunităţi de afaceri; creşterea semnificativă a numărului de turişti în judeţul Brăila.