Aceste informaţii au rezultat în urma ascultării înregistrărilor de pe cutia neagră ce stochează discuţiile din cabina de pilotaj. Potrivit procurorului francez Brice Robin, în primele 20 de minute ale înregistrării se aude „un schimb de replici amicale şi chiar amuzante" între pilot şi copilot. Apoi, comandantul pregăteşte briefingul de dinaintea aterizării la Dusseldorf, în timp ce copilotul răspunde „laconic". Ulterior, comandantul îi cere copilotului să preia comanda aparatului şi se aude zgomotul unui scaun care este dat înapoi.
După ieşirea comandantului din cockpit, „copilotul a rămas singur la comenzi" şi, în mod „deliberat", „a manipulat butoanele care acţionează coborârea aparatului", a mai spus procurorul Brice Robin în cadrul unei conferinţe de presă. „Copilotul a refuzat să deschidă uşa pentru a-i permite comandantului să revină în cockpit", chiar dacă acesta bătea în uşă „violent", a spus el. Comandantul este auzit de mai multe ori cerând să i se deschidă uşa, dar copilotul nu răspunde, explică Brice Robin.
Potrivit justiţiei franceze, copilotul german este Andreas Lubitz şi ar avea 28 de ani.