Avioanele în care pasagerii se vor simţi suspendaţi în aer | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Avioanele în care pasagerii se vor simţi suspendaţi în aer

Avioanele cu care vom zbura peste 10 ani vor fi mai uşoare şi implicit mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil şi mai puţin poluante dar, în special, o călătorie cu un astfel de avion va fi cu mult mai spectaculoasă decât un banal zbor din prezent, conform proiectului unui producător britanic care vizează înlocuirea hublourilor din fuselaj cu panouri superuşoare din ecrane inteligente, care vor creea senzaţia că poţi întinde mâna pentru a atinge norii, conform unui material publicat de The Guardian şi citat de agerpres.ro.
Acest proiect deschide o fereastră către cursele de pasageri ale decadei viitoare, stârnind entuziasmul pentru cei cărora le place să zboare dar şi, probabil, panica, în rândul celor care se tem de zbor: un avion fără hublouri, cu părţile laterale şi cea superioară a fuselajului acoperite pe interior cu ecrane inteligente ce vor permite o privelişte panoramică în timpul zborului dar şi interacţiuni precum posibilitatea de a naviga pe internet sau verificarea mesajelor e-mail.
Conform proiectului, pasagerii vor putea să identifice regiunea deasupra căreia se află prin simpla atingere a ecranului. Dacă nu doresc să privească în jur sau sunt deranjaţi de lumină, pasagerii pot închide aceste ecrane inteligente.

Mai uşoare şi mai ieftine

Acest concept al unui avion fără hublouri, bazat pe o tehnologie împrumutată de la telefoanele mobile şi de la televizoarele smart, a fost lansat de Centre for Process Innovation (CPI), o organizaţie din nord-estul Angliei care colaborează cu alte companii în domeniul inovaţiei şi al dezvoltării de noi produse. Acest concept permite instalarea unor ecrane de înaltă definiţie, uşoare şi foarte subţiri, pe partea interioară a fuselajului, ecrane pe care vor fi afişate imagini de la exteriorul aeronavei, preluate de la diferite camere amplasate în exterior.
În afară de spectaculozitatea acestui concept, principala miză este reprezentată de reducerea greutăţii aeronavelor, care la rândul ei înseamnă un consum mai mic, o poluare mai redusă şi bilete mai ieftine pentru călători. Conform calculelor făcute de specialiştii de la CPI, la o scădere cu 1% a greutăţii aparatului de zbor corespunde o economie de combustibil de 0,75%.
Aceste ecrane vor fi construite pe bază de diode luminiscente organice (OLED-uri) - materiale care generează lumină atunci când sunt activate de electricitate.
Gruparea CPI este una dintre cele şapte organizaţii care fac parte din grupul High Value Manufacturing Catapult, un grup umbrelă care beneficiază de finanţare guvernamentală pentru stimularea inovaţiei şi dezvoltării. CPI funcţionează identificând provocări în domeniul industriei, aşa cum este producerea unui avion fără hublouri, şi apoi propune modalităţi de a depăşi aceste provocări, conform lui Helliwell.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro