Avertizare legată de folosirea tehnologiei ''deep fake'' în postări sponsorizate, propagate pe rețelele sociale | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Avertizare legată de folosirea tehnologiei ''deep fake'' în postări sponsorizate, propagate pe rețelele sociale

falsele oportunități de investiții, propagate pe rețelele sociale, se folosesc inclusiv de noile tehnologii, cum ar fi inteligența artificială, iar atacatorii fac uz de "deep fake" - tehnologie folosită pentru manipularea înregistrărilor video, pentru a induce în eroare potențialele victime și pentru a oferi un grad ridicat de încredere informației prezentate, avertizează specialiștii Directoratului Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC)

"Clipuri în care anumite persoane cu reputație la nivel național girează aceste 'programe de investiții' sunt publicate adesea de infractorii din online pe conturi de social media nou create și folosite exclusiv în acest scop, ori unele compromise, care au aparținut în trecut altor utilizatori. De obicei, atacatorii se folosesc de imaginea unor oameni politici (cazul de astăzi), oameni de afaceri și chiar jurnaliști, pentru a prezenta aceste oferte-capcană publicului. Cum funcționează capcana întinsă de infractori? Spre deosebire de alte cazuri, în care postarea sponsorizată avea ca scop principal redirecționarea potențialei victime către un site de phishing, în alte cazuri ca acesta, atacatorii invită audiența să își manifeste interesul pentru a intra în 'program' prin transmiterea unui mesaj privat. Odată contactați în acest mod, atacatorii vor folosi tehnici de inginerie socială și site-uri de phishing pentru a convinge utilizatorii să furnizeze date sensibile", se menționează într-o postare publicată, joi, pe pagina de LinkedIn a instituției.

Experții în securitate cibernetică au întocmit o listă de recomandări în așa fel încât utilizatorii să se ferească de capcanele întinse de către hackeri: fiți vigilenți atunci când navigați în mediul online, în special atunci când întâlniți o ofertă mult prea bună ca să fie reală, verificați informații legate de pagina sau contul care face promovarea unor astfel de 'oferte', analizați conținutul video pentru orice resurse care nu corespund calității obișnuite a imaginilor sau videoclipurilor, verificați dacă ceea ce spune sau face persoana dintr-un videoclip este șocant sau important, evitați accesarea link-urilor din astfel de postări sponsorizate, care oferă oportunități rapide de îmbogățire sau de economisire, raportați astfel de postări pentru fraudă către rețeaua socială, nu furnizați date pentru a vă înscrie în asemenea programe-capcană.

În cazul în care ați introdus date financiare, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliția Română și notificați DNSC (la telefon 1911 sau alerts@dnsc.ro). (Sursa: agerpres.ro)

 

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro