Mergi la conţinutul principal

Avem un studiu de trafic pentru transportul in comun! Cum procedam?

Actuala dimensionare a transportului in comun de persoane satisface necesarul de transport al membrilor comunitatii. Aceasta este una dintre concluziile unei analize efectuate de o firma specializata din Timisoara, la solicitarea Consiliului Local Municipal Braila, pentru care s-au achitat de la bugetul local 700 milioane de lei vechi. Studiul a vizat transportul in comun de persoane in oras, dar a fost completat ulterior si cu o analiza a situatiei privind transportul cu taxiul, precum si a traficului prin centrul istoric al orasului. Concluziile raportului arata ca actuala capacitate de transport prin cele 4 linii regulate de autobuz plus 5 trasee de tramvai, deservite de "Braicar", la care se adauga cele 12 linii secundare ale operatorilor de transport maxi-taxi asigura fara probleme necesarul zilnic de transport al brailenilor. Pe de alta parte, acelasi studiu arata ca nici "Braicar" si nici transportatorii maxi-taxi nu pot sa satisfaca singuri nivelul la care, acum, brailenii s-au obisnuit sa circule. Cu toate acestea, in perspectiva dezvoltarii orasului, specialistii care au lucrat la acest studiu recomanda ca strategie pe termen mediu infiintarea a 5 linii noi de transport, care sa asigure legatura cu zone ale orasului in care transportul in comun este mai greu accesibil. Astfel, este indicat ca posibil traseu o linie care sa uneasca zona blocurilor ANL din Lacu Dulce cu centru orasului, cu zona Abatorului si cartierul Brailita, o a doua linie care sa lege zona industriala si a depozitelor de pe Soseaua Rimnicu-Sarat cu Portul Fluvial prin Bulevardul 1 Decembrie 1918 si Centrul orasului, o a treia care sa uneasca zona industriala de pe Soseaua Baldovinesti si zona Brailita, platforma industriala si zona de blocuri de pe Calea Galati, plus inca alte doua linii care, in dublu sens, sa asigure un circuit pentru a realiza o mai buna racordare a cartierului 1 Mai cu celelalte puncte importante din oras.
In ceea ce priveste activitatea de taxi, studiul a identificat mai multe puncte din oras unde cererea depaseste capacitatea de stocare a statiilor de taxi, iar propunerea este de a mari capacitatea statiilor. Legat de circulatia prin zona centrului istoric al orasului, acelasi studiu propune doua variante de lucru, in ideea de a asigura un culoar de circulatie pe directia Nord-Sud pe axa Panait Istrati - Piata Traian - Scolilor. De mentionat ca ambele variante propuse au in vedere deschiderea circulatiei pe strada Ana Aslan (sector Hepites - Mihail Eminescu) cit si instituirea circulatiei pe sens unic pe unele strazi foarte inguste, improprii circulatiei pe dublu sens (strazile Hepites, Rozelor, Masinilor, Fragilor, Baii, Brasoveni si Timplari).
Conducerea Serviciului de Transport Public de Calatori a explicat ca toate constatarile si recomandarile din acest studiu vor sta la baza elaborarii unei viitoare strategii de trafic in intreg orasul.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro