• CUP Dunărea a dat asigurări că nu se pune problema ca pierderile de apă din avarii să fie facturate consumatorilor din zona unde se înregistrează astfel de incidente • de la sesizarea avariei până la intervenţia efectivă trebuie parcursă o etapă de golire a conductei afectate pentru a se putea lucra la remedierea problemei, au explicat reprezentanţii CUP Dunărea
Mai mulţi brăileni ne-au sesizat revoltaţi, pe parcursul nopţii de joi spre vineri, faptul că, deşi au anunţat la dispeceratul CUP Dunărea despre o avarie survenită la reţeaua de apă potabilă în zona intersecţiei străzilor Petru Maior şi Mihai Eminescu, echipa de intervenţie a companiei a ajuns în zonă cu multe ore întârziere. “Am sunat la CUP Dunărea şi am sesizat despre o conductă spartă la intersecţia străzilor M. Eminescu şi Petru Maior, în faţa sediului ziarului Obiectiv Vocea Brăilei. Apa ţâşnea cu putere dintr-o canalizare şi toată intersecţia era inundată. În această dimineaţă am fost să văd dacă s-a remediat problema. Nu s-a rezolvat. O să se rezolve pe factura următoare de apă...”, s-a plâns un cititor pe o pagină de socializare.
Vineri dimineaţă, în jurul orei 9.30, o echipă de intervenţie a operatorului public de apă-canalizare lucra de zor la remedierea problemei, mai mulţi muncitori coborând în căminul din zona intersecţiei celor două străzi.
Specialiştii din cadrul CUP Dunărea au explicat că, până la intervenţia efectivă a echipei pentru remedierea unei avarii la reţeaua de apă potabilă, este necesară mai întâi percurgerea unei etape în care conducta afectată trebuie izolată, mai multe vane fiind închise manual, iar apoi apa din respectiva ramură trebuie drenată şi astfel redusă presiunea pe conductă. În funcţie de tipul şi dimensiunea conductei unde s-a înregistrat avaria, această etapă poate dura mai multe ore, de unde şi impresia greşită că se intervine cu întârziere pentru remedierea problemei. Iar perioada respectivă poate creşte dacă se întâmplă ca mai multe incidente în reţea să se înregistreze într-un interval restrâns de timp, aşa cum a fost cazul zilei de vineri. De asemenea, conducerea CUP Dunărea a ţinut să demonteze şi mitul potrivit căruia apa pierdută în urma avariilor ar fi facturată consumatorilor din zona unde a avut loc incidentul. Directorul companiei, Silviu Mangiurea, a subliniat că astfel de pierderi de apă sunt, de fapt, asumate de operator. “Această apă trece printr-un singur debitmetru şi anume, cel de plecare din staţia de tratare a apei. În baza cărui raţionament logic am putea cumva factura unor anumite persoane sau consumatori această apă? Nu am cum pentru că facturarea se face în funcţie de indexul debitmetrului pe care-l are fiecare consumator din Brăila. Şi avem un grad de contorizare de 95%! Practic, sunt pierderi pe care ni le luăm în calcul şi le suportăm ca şi operator. Această apă nu intră prin debitmetrele unora dintre consumatori şi, deci, nu le poate fi facturată. Dacă debitmetrul unui consumator, aflat la limita de proprietate, arată un consum de 5 metri cubi de apă, atâta cantitate facturăm”, a explicat sursa citată.
Vineri, în jurul orei 11.30, fusese deja reluată furnizarea apei potabile în zona afectată de avarie.