Banii pentru realizarea proiectului vor fi atrasi din Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T 2014-2020), astfel incat intreg coridorul sa fie finalizat in 2016. Costul estimativ ar fi 3,25 miliarde de euro, iar distanta dintre Sibiu si Pitesti este de 117 kilometri. Practic, distanta se scurteaza cu aproape 50 de kilometri, iar timpul parcurs cu 90 de minute. Acesta era singurul sector de autostrada din coridorul IV care nu avea finantare europeana.
Traseul autostrazii Pitesti - Sibiu trece pe langa Curtea de Arges, paralel cu DN 7C, traverseaza muntii pe culoarul DN7D, ajunge pe Valea Oltului in zona localitatii Racovita, mai sus de Calimanesti, dupa care urmeaza, in paralel, DN7, pana in apropiere de Sibiu.
"Am luat decizia ca Sibiu-Pitesti sa fie finantat prin POS-T 2014-2020 si cu asta sa incheiem Coridorul IV Paneuropean", a declarat vineri, la conferinta de bilant, fostul ministru al transporturilor, Anca Boagiu. Autostrada Sibiu-Pitesti este singurul tronson al Coridorului IV Paneuropean pentru care sursa de finantare nu fusese stabilita. Pentru alte tronsoane Ministerul Transporturilor a organizat licitatii anul trecut, iar unele sectiuni sunt deja finalizate.
Se circula doar pe o treime din Coridorul IV
Coridorul IV Paneuropean de autostrada ar trebui sa aiba pe teritoriul Romaniei, intre Nadlac si Constanta, 900 de kilometri, incluzand inelul de autostrada al Capitalei, cu o lungime de 101 km, si centura Constanta. Citeste mai departe...