Autostrada Comarnic-Braşov va fi finalizată în 2017, lucrările de construcţie urmând să înceapă la finalul lunii aprilie, a anunţat joi premierul Victor Ponta. Premierul Ponta şi ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, s-au întâlnit, joi, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii Asocierii Vinci - Strabag - Aktor.
Asocierea Vinci - Strabag - Aktor a câştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, iar cele două părţi au semnat un Memorandum de înţelegere.
Autostrada Comarnic-Braşov va avea o distanţă de 53,215 km plus 7 km de drumuri de legătură şi ca incluxse 3 tuneluri, 19 viaducte, 15 poduri precum şi 3 noduri de ieşire (Sinaia-Buăteni, Predeal şi Râşnov).
Suma estimată pentru construcţia autostrăzii este de 1,8 miliarde euro, la un cost de circa 28 milioane euro pe kilometru.
Ponta a arătat că, potrivit memorandmului, ultimul kilometru al autostrăzii va fi finalizat în 2017, deşi speră ca proiectul să fie terminat până la finalul anului 2016, iar la momentul actual este avută în vedere perceperea unei taxe de utilizare de 5,7 lei plus TVA.
Lucrările ar urma să înceapă în aprilie
Autostrada va fi dată în concesiune pe o perioadă de 26 ani plus perioada de construcţie, iar Guvernul va trebuie să înceapă rambursarea costurilor de construcţie începând cu 2017.
Ponta a arătat că sumele strânse din taxa de utilizare a autostrăzii vor fi folosite pentru rambursarea costurilor, dar a precizat că decizia de introducere a taxei va fi luată de Guvern după finalizarea lucrării, iar în funcţie de nivelul taxei va depinde şi nivelul sumelor plătite de la bugetul de stat pentru rambursare.
El a precizat că Guvernul speră ca acest contract cu asocierea Vinci - Strabag - Aktor să fie semnat până la 20 aprilie. Potrivit lui Ponta, în jurul acelei date ar trebui inaugurat şi şantierul autostrăzii.
Ponta a mai arătat că Guvernul a rezervat în buget 100 milioane lei pentru exproprieri, subliniind că toate terenurile sunt în extravilan.
Potrivit premierului, dacă toate procedurile vor fi realizate cu succes şi se va reuşi semnarea contractului la termenul propus, Guvernul va grăbi şi realizarea celorlalte proiecte de parteneriat public-privat, precum Piteşti-Craiova şi Centura de Sud a Capitalei.
Ponta s-a arătat convins că firmele constructoare vor respecta termenele convenite, pentru ca începând cu 2017 să poată primi de la Guvern sumele cheltuite în proiect.
El a declarat anul trecut că dacă această autostradă nu va fi gata până la finele anului 2016 nu va mai candida la alegerile parlamentare.