* întrebat ce părere și-a făcut în legătură cu primul autobuz electric produs în România, după testul efectuat la Brăila, primarul Marian Dragomir a afirmat că este un autovehicul foarte bun * edilul-șef a adăugat doar că în urma discuției purtate la nivelul conducerii ”Braicar” a concluzionat că pentru Municipiul Brăila acest autovehicul ar avea nevoie de o baterie suplimentară
Primarul Marian Dragomir a declarat că este mai mult decât mulțumit de modul în care s-a prezentat primul autobuz electric realizat în România, care a circulat lunile trecute și pe străzile Municipiului Brăila. Mai exact, ATP Bus a fost testat pe mai multe trasee din Brăila în perioada 22 iunie - 2 iulie. Municipiul Brăila a fost al doilea din țară după Oradea care a găzduit temporar autobuzul electric realizat de compania ATP Group din Baia Mare. Întrebat la ce concluzii a ajuns în legătură cu acest autovehicul, primarul Marian Dragomir a afirmat că este un autobuz electric foarte bun. Totuși, a precizat că în urma discuțiilor purtate la nivelul conducerii ”Braicar” a constatat că dacă ATP Bus ar ajunge în flota operatorului de transport, ar avea nevoie de o baterie suplimentară.
”Din punctul meu de vedere acel autobuz electric este foarte bun. La fel mi-a comunicat și directorul de la «Braicar», care a discutat cu anumiți șoferi. Dacă vom cumpăra astfel de autobuze, singura cerință suplimentară va fi legată de faptul că vom solicita o suplimentare a bateriei, astfel încât să se poată lucra în două schimburi. Și nu doar între 9 și 10 ore, cum a fost folosit în momentul de față, să poată intra de la 5 dimineața, eventual 4 - 4:30 și să iasă la ora 22:00 - 22:30 din traseu”, a declarat Dragomir.
Trebuie subliniat totuși faptul că achiziția unui asemenea autobuz de Primăria Brăila depinde de rezultatul unei eventuale licitații, la care poate participa orice societate, nu neapărat una românească.
”Noi putem să solicităm la caracteristicile tehnice suplimentarea aceasta. Dar nu putem încheia direct cu această societate. Trebuie să participe la o licitație. Și așa cum este în România, din păcate sau din fericire - depinde de ce parte a baricadei suntem -, câștigă cel care îndeplinește condițiile tehnice cu prețul cel mai scăzut”, a mai adăugat edilul-șef, cu precizarea că ATP Bus ar avea totuși șanse destul de mari, având în vedere că prețurile practicate nu sunt cele mai mari de pe piață.
”Atunci când am studiat noi prima oară, autobuzele electrice aveau prețurile între 400.000 euro și 600.000 euro plus TVA. Autobuzul electric produs în România are un preț mai scăzut în momentul de față. Dar probabil, ca urmare a diversificării produselor și celelalte autobuze pot să scoată acum prețuri mult mai competitive”, a precizat sursa citată.
Întrebat dacă ia în calcul cumva și readucerea troleibuzelor pe traseele din Brăila, primarul a răspuns negativ, subliniind că acestea au nevoie de o infrastructură anume, care ar îngreuna și mai mult traficul din oraș. Dragomir a punctat că autobuzele electrice sunt mult mai practice, deoarece în caz de nevoie pot să meargă și pe banda a doua, pot fi mutate pe alte trasee etc.
Reamintim că ATP Bus a fost lansat pe piață oficial pe 13 mai.