• în plin sezon al reducerilor, Protecţia Consumatorilor ne recomandă prudenţă maximă • “Sfătuim consumatorii ca, în momentul cumpărării, să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală”, se precizează într-un comunicat ANPC
Potrivit Biroului de Presă al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), ne aflăm în plin sezon al reducerilor de iarnă - perioada de după Sfintele Sărbători - când fiecare comerciant încearcă din răsputeri să ne convingă să-i trecem pragul şi să achiziţionăm produse. ANPC ne recomandă să tratăm cu maximă atenţie toate ofertele promoţionale şi să verificăm mai multe aspecte, înainte să scoatem banii din portofel.
Astfel, orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat “vizibil, lizibil şi fără echivoc” pentru fiecare produs sau grupă de produse identice, fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile “preţ nou”, “preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale).
De asemenea, consumatorii trebuie să ştie că orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip - de soldare, de lichidare, promoţională - trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei (“soldare/soldări/solduri”, “lichidare”, “promoţii” etc) însoţită de data de debut şi de durata acesteia. În cazul în care oferta este deja în derulare, trebuie să fiţi informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai “în limita stocului disponibil”.
Nu în ultimul rând, la achiziţionarea pachetelor de tipul “3 la preţ de 2” trebuie să verificăm preţul individual al produselor, preţ care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional şi pentru a lua decizia corectă.
“Sfătuim consumatorii ca, în momentul cumpărării, să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat). Pentru a evita orice situaţie neplăcută, rugăm în mod special toţi consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace - în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc”, se precizează în comunicatul ANPC.