Casa Judeţeană de Pensii Brăila face un apel către toţi angajatorii cu privire la completarea declaraţiilor unice depuse pentru persoanele care nu mai au calitatea de salariaţi, dar care primesc în continuare anumite drepturi băneşti de la fostele locuri de muncă. Ordinul 141/2014, publicat în Monitorul Oficial în februarie 2015 şi intrat în vigoare la aceeaşi dată, a modificat Ordinul MFP 1045/2012 care reglementează formularul 112 - "Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate".
Schimbarea se produce la completarea declaraţiilor unice depuse pentru persoanele ieşite la pensie sau sunt în afara câmpului muncii, dar care beneficiază de drepturi băneşti obţinute în instanţă. Tot aici intră şi sumele acordate după pensionare sau drepturi salariale restante obţinute pentru perioada când oamenii erau angajaţi. Angajatorii trebuie să complete actul respectiv, încadrând cu "CM 3" persoanele care realizează venituri fără a avea contracte de muncă.
Scopul acestei menţiuni este calcularea corectă a stagiului de cotizare realizat de către persoana care solicită recalcularea pensiei.
Dacă sumele nu sunt înscrise corect în declaraţiile lunare, angajatorul este obligat să depună alte acte rectificative.
"Legat de cei care s-au pensionat şi au primit diferenţele acelea salariale, ca de exemplu cei din învăţământ, de la finanţe, stagiul lor de cotizare, adică vechimea în muncă s-a făcut până la data pensionării. Angajatorii, în declaraţiile pe care le depun la noi lunar, cu sumele astea le trec acolo o zi, două în plus şi nu e corect. De exemplu, un om se pensionează în decembrie 2014. Între timp, în ianuarie sau februarie, angajatorul i-a declarat în baza noastră o sumă pe care i-a plătit-o. Această sumă angajatorul o declară cu un număr de zile care influenţează stagiul de cotizare. Ei normal nu trebuie să declare nicio zi, trebuie să-i scrie acolo CM3", a explicat Sorin Enache, directorul CJP Brăila.