Mergi la conţinutul principal

Aspecte de luat în considerare la alegerea unui service auto

* mai întâi, asiguraţi-vă că service-ul ales funcţionează legal şi că este autorizat RAR * de asemenea, informaţi-vă în legătură cu tarifele practicate şi cereţi factura şi nota de comandă (reparaţii) care poate fi dovadă în cazul în care se constată existenţa unor lucrări necorespunzătoare * "Din păcate, de cele mai multe ori, informarea lipseşte, iar cel păgubit este cetăţeanul", precizează preşedintele InfoCons, Sorin Mierlea

 

 

 

Asociaţia pentru protecţia consumatorilor InfoCons îndeamnă la prudenţă, oferindu-le, totodată, sfaturi utile celor care intenţionează să se adreseze unui service auto, pentru a-şi repara autoturismul.

"Drepturile cetăţeanului, în calitatea lui de consumator, trebuie să fie la fel în Paris, în Berlin şi în Bucureşti. Din păcate, de cele mai multe ori, informarea lipseşte, iar cel păgubit este cetăţeanul. Aşa că este foarte important să luăm atitudine şi să avem o viaţă mai sigură pe şosele, dar şi o viaţă mai corectă în calitatea noastră de cetăţeni şi de consumatori europeni", precizează preşedintele InfoCons, Sorin Mierlea, care ne oferă mai multe sfaturi pe care să le urmăm înainte de a merge cu autoturismul la service.

Astfel, mai întâi, dacă intenţionaţi să vă reparaţi autoturismul, asiguraţi-vă că service-ul ales funcţionează legal şi că este autorizat RAR. Informaţi-vă în prealabil asupra tarifelor practicate şi solicitaţi un deviz estimativ al intervenţiei asupra autoturismului. Asta pentru că, precizează sursa citată, service-urile sunt obligate să afişeze preţurile cu TVA într-o manieră vizibilă şi lizibilă în zona de recepţie a clientelei şi să precizeze clar modul de calcul utilizat (ora fizică sau baremurile de timp, ora tehnologică pentru reparaţii furnizate de producător).

De asemenea, solicitaţi factura, care trebuie să conţină data şi locul efectuării reparaţiei, modul de calcul al manoperei, timp fizic sau barem de timp/oră tehnologică, piesele de schimb utilizate (cantitate/preţ), numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual şi kilometrajul). Solicitaţi, de asemenea, nota de comandă (reparaţie) care trebuie să conţină natura exactă a reparaţiilor, costul probabil al acestor intervenţii şi durata imobilizării autovehiculului.

Potrivit InfoCons, nota de comandă semnată de cele două părţi ajută în cazul unei eventuale contestări a facturii fiind, totodată, şi dovadă în cazul în care se constată lucrări necorespunzătoare sau lucrări nefectuate. Dacă autoturismul nu vă este restituit la termenul stabilit, puteţi soma service-ul să respecte termenul, în scris, printr-o scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

Este bine de ştiut că, pentru piesele de schimb utilizate din stocurile proprii, service-ul trebuie să acorde garanţie. De asemenea, specialiştii din service-uri au datoria să consilieze clienţii asupra reparaţiilor care sunt necesare a fi efectuate, explicând motivele recomandărilor.

Potrivit Asociaţiei pentru protecţia consumatorilor InfoCons, service-ul este depozitarul autoturismului care îi este încredinţat. Dacă autoturismul este furat sau deteriorat în plus pe timpul reparaţiei, costurile sunt suportate de societate. Şi încă ceva: service-ul are obligaţia să vă restituie piesele înlocuite, cu excepţia acelora care sunt utilizate la reparaţie pe perioada garanţiei. Nu în ultimul rând, service-ul este responsabil de accidentele care pot surveni în interiorul spaţiului de lucru, cu condiţia ca nicio neglijenţă să nu fie imputată victimei (clientului).

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro