* problemele ar fi fost cauzate de anumite utilaje de mare tonaj folosite pe șantier, care au provocat fisuri în asfaltul proaspăt turnat * podul ar putea fi dat în folosință în luna iulie, chiar dacă drumurile de legătură nu vor fi gata integral
Pe podul peste Dunăre s-a finalizat asfaltarea pe ambele sensuri de mers, însă au apărut probleme pe care constructorul trebuie să le rezolve prin decopertarea unor porțiuni și turnarea unui strat nou. Nu ar fi vorba despre o eroare de execuție ci despre fisuri cauzate de anumite utilaje grele folosite pe șantier. ”Nu se fac decopertări decât pe porțiuni mici, de 10 - 20 metri pătrați, în locurile unde a stat macaraua de zeci de tone folosită pentru ridicarea unor componente”, ne-a declarat Francisk Chiriac, președintele Consiliului Județean Brăila. Potrivit acestuia, lucrările au intrat într-un stadiu avansat inclusiv pe drumurile de legătură. ”Se toarnă stratul de uzură în sensul giratoriu de la intersecția cu Calea Galați, se lucrează și la podul peste calea ferată”, ne-a informat Chiriac.
Podul ar putea fi inaugurat în luna iulie, când se va putea face traversarea Dunării, chiar dacă drumurile de legătură vor fi gata doar parțial. Mai exact, conform Asociației Pro Infrastructura, citată de site-ul digi24.ro, podul de la Brăila se apropie de o deschidere parțială a traficului, iar dacă nu apar alte surprize este posibil ca spre sfârșitul lunii iulie să se circule între Calea Galați - DJ221B de pe malul brăilean și DN22 Smârdan/Măcin de pe cel tulcean.
Tronsonul Calea Galați-DN2B Centura Brăila întârzie, întrucât constructorul și CNAIR nu s-au înțeles cine să mute stâlpii catenarei liniei de cale ferată Brăila-Galați, iar aceast pasaj va fi gata la toamnă, cel mai devreme. Tot atunci ar trebui să fie inaugurată și conexiunea lungă dintre pod și DN22 lângă Jijila, a mai precizat Asociația Pro Infrastructura.