* echipa de lucru a firmei Micatis nu a reușit să dea o pantă corespunzătoare, astfel încât în stația de autobuz să nu mai băltească apa
Chiar dacă a fost apreciată de multă lume inițiativa ca lucrările de reabilitare, prin asfaltare (a “n”-a oară) a carosabilului din stația Concordiei să se desfășoare noaptea pentru a nu se încurca traficul, iată că ceea ce nu și-a dorit nimeni s-a întâmplat: balta din stație se menține! Așa că inclusiv atunci când autobuzele se opresc mai departe, spre trecerea de pietoni, călătorii tot prin apă trebuie să treacă. Și asta deoarece într-o stație cu peste zece linii de autobuz, când sosesc simultan două, trei sau patru autobuze, oamenii n-au cum să evite bălțile. Altfel spus, lucrarea executată de firma Micatis SRL nu a trecut proba ploii...
Iar pe bună dreptate călătorii se întreabă: dacă avem meseriași pricepuți, șefi exigenți și specialiști în domeniu, cu experiență, la firmele de profil, dacă beneficiarul lucrării (Primăria) și-a dat avizul asupra modului de rezolvare a situației de la Concordia, cine și cum a făcut recepția lucrării?! Asta cu atât mai mult cu cât, după asfaltare, o parte din stație a fost blocată timp de o săptămână, probabil pentru protejarea gurii de scurgere, care se vede la ochi că e mai sus decât cota dinspre bordură a părții carosabile. Nu mai vorbim că la apa strânsă în stație se adaugă și ditamai balta de pe trotuar, întinsă pe circa 10 metri, iar trecerea de pietoni de la intersecția cu strada Mihai Bravu este și ea inundată.
Oricât ar părea de ciudat, se dovedește că firmele care lucrează la asfaltarea străzilor din Brăila nu cunosc modalitatea de a da panta cuvenită carosabilului, deși, cel puțin teoretic, nu e mare filozofie: ochiometric (de către meseriași adevărați), folosind metode și dispozitive clasice sau apelând la mijloace moderne, inclusiv… laser. Mai în glumă mai în serios, cineva ne spunea: “Mergeți la intersecția străzilor Călărași/Tineretului, să vedeți că acolo există o ditamai balta rămasă în urma asfaltării de acum doi-trei ani, iar vizavi de ea trotuarul și un cămin de vizitare sunt într-un hal fără hal. Apă multă se adună și în spatele stației de la Catedrală. Păi, dacă altfel nu se poate, ar trebui ca imediat ce se asfaltează o porțiune cu probleme, să se verse acolo o cisternă cu apă, spre a se vedea dacă se mai formează baltă sau nu”. Iar ideea cea mai plauzibilă și demnă de luat în calcul și-a exprimat-o un inginer constructor pensionar și cu experiență: “La Concordiei, fie se dau două pante (dinspre Griviței și Mihai Bravu) care să conveargă în zona cea mai joasă, unde să monteze un geiger; fie să se realizeze o rigolă bine calculată, cu grătar metalic deasupra, precum în parcările supermarketurilor. Sau ar mai fi o variantă: mutarea stației în dreptul blocului Petrol”.