Numărul apelurilor false la 112 a înregistrat o scădere, ceea ce înseamnă că oamenii au început să înţeleagă importanţa numărului destinat urgenţelor. Potrivit informaţiilor transmise de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), în ţara noastră, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 25 %. În 2013, la Brăila, peste 70% din apelurile prin numărul de urgenţă 112 erau false, însă anul trecut acestea au scăzut cu 5 procente. Situaţia a fost şi mai bună în prima lună a acestui an, la Brăila, din totalul apelurilor recepţionate la 112, doar jumătate fiind false.
Anul trecut, la Biroul 112 Brăila au fost primite aproape 240.000 apeluri prin numărul de urgenţă 112, la nivel naţional numărul apelurilor ridicându-se la 16.434.007 din care false au fost 65,72%.
După cum se arată în statistica STS, în ianuarie 2015, la Brăila au fost 18.403 apeluri recepţionate, din care 9.685 apeluri false (52,63%). Cele mai multe apeluri, respectiv 4.861 (66,29%) au fost la Serviciul de Ambulanţă Judeţean.
În anul 2014, în ianuarie, numărul apelurilor primite prin numărul de urgenţă a fost de 22.518, din care false 13.266 (58,91%), în timp ce în lunile februarie, martie şi aprilie, numărul de apeluri a fost puţin mai scăzut, până în 20.000, cele mai multe apeluri fiind tot la Ambulanţă. Apelurile false au fost în jur de 68%. În mai 2014, numărul apelurilor la numărul de urgenţă a depăşit din nou 20.000, false fiind 13.397 (65,03%), în iunie fiind 19.538 apeluri de urgenţă iar în iulie 21.471 (false 65,74%). Vara şi temperaturile ridicate au dus la o creşte a apelurilor, în august fiind înregistrate 22.517 (false 14.207 - 63,09%). În septembrie s-a redus puţin numărul cererilor de ajutor, fiind 18.543 apeluri (false 12.135- 65,44%), în octombrie 2014 numărul fiind de 18.460 (12.127 false - 65,69%) iar în noiembrie 18.029 (65,33% false). Sărbătorile de iarnă au dus din nou la o creştere, în decembrie fiind înregistrate 20.882 apeluri (65,21% false). Chiar dacă Brăila nu se situează pe locurile fruntaşe în ceea ce priveşte glumele proaste la 112, totuşi şi la noi operatorii se confruntă cu apelanţi puşi pe înjurături sau care au nevoie de unele informaţii pe care consideră că le pot obţine de la 112
Performante în utilizarea numărului unic de urgenţă 112
Într-un comunicat remis de STS, se arată că, potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în localizarea apelanţilor la 112. Timpul mediu de reacţie este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul 112. "În ce priveşte localizarea apelanţilor, doar în 2% dintre cazuri ea nu este posibilă, acurateţea localizării fiind de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă. În cazul ţării noastre, atât folosirea numărului 112 cât şi localizarea apelantului funcţionează şi în roaming", se precizează în documentul STS. În urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în ţara noastră, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 25 % şi se situează la circa 65 de procente, înscriindu-se în media înregistrată şi în statele europene cu tradiţie în domeniu. Pe ansamblul Uniunii, mai precizează STS, Comisia Europeană a făcut apel la toate statele membre să îşi intensifice eforturile în vederea unei mai bune localizări a apelanţilor şi pentru facilitarea accesului la numărul unic de urgenţă 112 a persoanelor cu dizabilităţi.