Mergi la conţinutul principal
Mii de brăileni sunt încă necontorizaţi

Apă scumpă la pauşal

• Mircea Dudulea, locatar pe strada Nicopole, se plânge că i s-ar fi dublat artificial consumul de apă înregistrat “la pauşal” şi că, atunci când a cerut explicaţii, a fost luat peste picior • Dudulea spune că a încercat de trei ori, fără succes, să ia legătura cu conducerea CUP “Dunărea” SA • mai mult, un angajat al societăţii  i-ar fi spus: “Trebuia să-ţi iau 36 metri cubi, nu 26 metri cubi de apă!” • revoltat, Dudulea s-a hotărât să nu plătească niciun leu până când nu discută cu directorul societăţii • contactat ulterior, directorul CUP “Dunărea” SA, Silviu Mangiurea, şi-a arătat disponibilitatea de a discuta cu brăileanul nemulţumit, promiţând că va rezolva problema • pe de altă parte, acesta a afirmat că “la pauşal, este dezavantajată compania, nu beneficiarul” şi că, de fapt, unii brăileni consumă ilegal apă

 

Păreri pro şi contra în cazul brăilenilor care, dintr-un motiv sau altul, sunt încă înregistraţi “la pauşal”, în condiţiile în care contorizarea este agreată şi de conducerea regiei de apă - care consideră că se fac ilegalităţi şi că se fură apă la greu - dar şi de brăilenii care afirmă că li se încasează bani în plus pentru apa pe care nu au consumat-o.

Revoltat că s-a pomenit două luni la rând cu facturi la apă-canal mult prea mari faţă de consumul pe care l-ar fi făcut în realitate - dublu faţă de lunile precedente - brăileanul Mircea Dudulea, de 67 de ani, locatar pe strada Nicopole 40 (cartier Brăiliţa) a solicitat sprijinul redacţiei Obiectiv-Vocea Brăilei, afirmând, totodată, că, dacă nu i se va rezolva problema, va da în judecată SC Compania de Utilităţi Publice “Dunărea” Brăila SA.

 

“Până nu discut cu directorul, nu mai plătesc niciun leu!”

 

“După 37 de ani de vechime în muncă, am o pensie de 800 fără 5 lei, astfel că, pentru mine, fiecare bănuţ contează. În luna septembrie a.c., am primit factura la apă de la CUP “Dunărea” SA, aferentă lunii august, în care era trecut , culmea, un consum dublu şi încă ceva faţă de luna precedentă, respectiv 26 mc, faţă de 12 mc de apă, la patru persoane, ceea ce mi se pare enorm de mult. Nu am mai avut niciodată atât de mult de plată! Prima dată, a mers fiica mea la ei, ca să le ceară explicaţii, dar nu a rezolvat nimic, apoi am mers şi eu şi când le-am spus ce s-a întâmplat, un domn care lucrează la birouri mi-a răspuns: «Trebuia să-ţi iau 36 mc, nu 26 mc de apă!», ne-a mărturisit Mircea Dudulea, cizmar de profesie, care drămuieşte fiecare bănuţ din pensie, ca să-şi plătească facturile la timp.

Brăileanul ne-a mai spus că, deşi “nu ar fi trebuit să plătească” până nu rezolvă problema apărută, soţia sa a plătit respectiva factură, achitând suma de 182,49 lei. La scurt timp, însă, a sosit următoarea factură - aferentă consumului de apă pe luna septembrie - care este, culmea, tot de 26 mc. De data aceasta, revoltat, Mircea Dudulea nu a mai achitat factura emisă de CUP “Dunărea” SA, afirmând că, mai întâi, intenţionează să ceară socoteală conducerii societăţii brăilene. “Până nu discut cu directorul, nu mai plătesc niciun leu! Ne-au făcut dependenţi de ei şi acum profită cât pot”, a spus, necăjit, pensionarul din cartierul Brăiliţa.

În ziua de joi, 24 octombrie 2019, Mircea Dudulea a fost din nou, “cu jalba-n proţap” la uşa CUP “Dunărea” SA, însă tot degeaba. “Am fost de trei ori, la ei, ultima dată azi-dimineaţă (24 octombrie - n.r.) şi nici măcar nu m-au lăsat să intru în curtea societăţii cei de la poartă. Le-am spus că vreau să vorbesc cu directorul şi ei mi-au replicat că «ce treabă am eu cu directorul general». Sincer, ăia de la poartă nu sunt agenţi de pază, sunt miliţieni!”, ne-a spus, supărat, brăileanul.

De parcă nu ar fi fost de ajuns, Dudulea mai are de rezolvat o problemă cu aceeaşi societate brăileană. Potrivit propriilor declaraţii, a făcut cerere pentru montarea unui apometru, ca să nu mai fie taxat “la pauşal”, însă echipa de la compania de apă, sosită la faţa locului, a refuzat să facă acest lucru, afirmând că trebuie săpat un nou cămin pentru apometru, la stradă. Vechiul cămin se află taman sub bucătăria imobilului, astfel că brăileanul e nevoit acum să facă altă cerere şi să aştepte aprobările necesare, pentru că noul cămin va fi amplasat în loc public, adică pe terenul primăriei. Iar fără autorizaţie de construcţie, nu se mişcă un pai de pe terenul municipalităţii.

 

“La pauşal, dezavantajată este SC CUP “Dunărea” SA”

 

Contactat în legătură cu reclamaţia pensionarului de pe strada Nicopole, directorul general al SC CUP “Dunărea” Brăila SA , Silviu Mangiurea, şi-a arătat disponibilitatea de a discuta cu brăileanul nemulţumit, promiţând, totodată, că va rezolva problemele ivite, în momentul în care va reveni la serviciu, adică în jurul zilei de marţi, 29 octombrie 2019 (fiind plecat din localitate). Cât despre nemulţumirile legate de lipsa contorizării şi înregistrarea consumului de apă “la pauşal”, şeful regiei de apă ne-a precizat, printre altele:

“La pauşal, este dezavantajată SC CUP Dunărea SA, deoarece beneficiarul poate să consume apă 24 de ore din 24 şi să nu plătească, pentru că are stabilită o sumă fixă de plată. Există multe astfel de cazuri şi nu le enumăr aici. De asemenea, unii brăileni, iarna, pun furtun la robinetul din curte şi îl lasă să curgă încontinuu, ca să nu le îngheţe şi să rămână, astfel, fără apă. Şi ei sunt înregistraţi la pauşal. Sunt alţii care, vara, udă grădinile cu apă potabilă de la robinet, profitând de faptul că sunt la pauşal. Aşa că dezavantajaţi nu sunt ei, ci compania de apă”.

Silviu Mangiurea ne-a mai spus că a întâlnit, deunăzi, cazul unor brăileni care, vecini fiind, au reuşit să păgubească vreme îndelungată compania de apă. Unul dintre aceştia era înregistrat la pauşal, iar cel de-al doilea avea montat contor. Respectivii au căzut de acord să tragă un furtun cu apă de la cel cu pauşal la cel  contorizat, iar consumul să fie împărţit în două.

Directorul SC CUP “Dunărea” Brăila SA a mai afirmat că, în urma amplelor lucrări de modernizare şi asfaltare a Căii Galaţi, au fost înlocuite branşamentele vechi ale brăilenilor care locuiesc pe această importantă arteră a oraşului, pe cheltuiala companiei şi că aceştia sunt în prezent contorizaţi. “Toţi beneficiarii de pe Calea Galaţi au contorizare cu citire la distanţă”, ne-a precizat Silviu Mangiurea. Este vorba de aşa-numitele “contoare inteligente”, care înregistrează şi ultima picătură de apă irosită de consumatori. 

Dat fiind faptul că, la ora actuală, există sute de brăileni care sunt încă  înregistraţi “la pauşal” - majoritatea concentraţi în cartierele mărginaşe ale oraşului - nemulţumirile vor persista, iar facturile cu metri cubi înregistraţi în plus sau în minus vor curge mai ceva ca apa de la robinet, spre nemulţumirea ambelor părţi.

La începutul acestui an, Compania de Utilităţi “Dunărea” Brăila SA îşi propunea ca, în cel mai scurt timp, să elimine toţi consumatorii de apă în sistem “pauşal” din municipiul Brăila, estimând că, în acel moment, mai erau circa 2.000 de astfel de consumatori, faţă de 6.000 câţi erau în anul 2017 (când s-a început operaţiunea de montare de aparate de contorizare). Angajaţii companiei au înlocuit contoarele clasice cu contoarele inteligente, cu transmitere radio a datelor, pe toată raza municipiului. Astfel de contoare s-au montat şi se montează inclusiv la consumatorii care plăteau până acum în sistem pauşal, aceştia urmând să “dispară”, practic, până la începutul anului viitor. “Prin eliminarea consumatorilor pauşali, se vor reduce pierderile de apă cu 3 procente la nivel general”, declara, la începutul acestui an, directorul CUP “Dunărea, Silviu Mangiurea.

Montarea de contoare inteligente s-a făcut şi la asociaţiile de proprietari din municipiul Brăila încă de la finele anului trecut. Compania de apă este, astfel, avantajată, pentru că facturează absolut toată apa consumată de abonaţii casnici. Dezavantajaţi sunt cei care au robinetele defecte sau care au pierderi la instalaţia de alimentare cu apă a locuinţei.

Reamintim că SC CUP “Dunărea” Brăila SA a investit deja 3,12 milioane euro pentru achiziţionarea a 30.000 de contoare inteligente. Au mai fost, de asemenea, cumpărate 3.000 de cămine noi, din PVC, pentru consumatorii care nu aveau până acum un cămin corespunzător sau care nu aveau deloc cămine.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro