Mergi la conţinutul principal

Apă maro la robinet, în Însurăței

* proaspăt întors din Anglia, Ovidiu Samur, din orașul Însurăței, ne-a trimis, zilele acestea, o sesizare legată de calitatea apei potabile * el a afirmat că apa de băut este maro spre neagră și ne-a trimis și două filmări în susținerea celor reclamate * în replică, reprezentanții CUP Dunărea Brăila au precizat că apa de la Însurăței îndeplinește condițiile de potabilitate și este corespunzătoare, fiind monitorizată continuu, de la tratarea ei și până la robinetele consumatorilor

 

 

 

Locatar pe strada Independenței, din orașul Însurăței, Ovidiu Samur, brăilean întors de curând din străinătate, ne-a trimis o sesizare și două filmări din care reiese faptul că apa de la robinet „este maro spre neagră”, imposibil de băut în asemenea condiții. Bărbatul ne-a mai spus că a folosit filtre cumpărate din comerț, dar culoarea apei a rămas aceeași. Mai mult, a constatat că, după două săptămâni de la instalare, filtrul de apă era plin de pietricele. În replică, reprezentanții Companiei de Utilități Publice (CUP) Dunărea Brăila ne-au precizat că „monitorizează continuu calitatea apei potabile, începând cu procesul de tratare și până la robinetele consumatorilor” și că monitorizarea calității apei „se realizează în laboratoarele de apă potabilă ale CUP Dunărea Brăila înregistrate la Ministerul Sănătății”. Totodată, aceștia au precizat că apa de la Însurăței îndeplinește toate condițiile de potabilitate.

 

„Ce am văzut legat de apa de acasă m-a îngrozit”

 

Redăm în continuare sesizarea trimisă pe adresa redacției Obiectiv – Vocea Brăilei, precum și punctul de vedere al CUP Dunărea Brăila:

„Sper că sunteți bine și în siguranță din cauza acestei epidemii. Doresc să redeschidem un subiect interesant legat de apa de la Însurăței, doresc să depun reclamații și orice este nevoie, doar că nu știu unde, ce și cum. 

Tocmai ce am revenit din străinătate și ce am văzut legat de apa de acasă m-a îngrozit, am tot umblat în peste 10 țări, iar peste tot am băut numai apă de la robinet, bineînțeles utilizând un filtru de cameră, dar apa aceasta este maro spre neagră, mi-e imposibil să cred că acest fenomen se încadrează în cotele băubile. Am filmarea cu un filtru schimbat după două săptămâni, în care am găsit pietricele o mulțime, care sigur se creează datorită mixului de chimicale care sunt adăugate. Mai am o filmare cu apa după 3 zile de când am schimbat filtrul, e negru. Sunt un om enorm de ambițios, am proiectat câțiva roboți care vor printa avioane din 2025 pentru Boeing, am proiectat un sistem de epurare prin lămpi UV pentru New York și multe altele, în prezent lucrez la sediul unei companii globale care proiectează tot felul de self driving, în care clienții noștri sunt companiile globale din industria auto, spațială, navală, armate și multe altele. În acest caz, drepturile ne-au fost încălcate. Aici am crescut și trebuie să ne întoarcem împotriva «lor».  Cred ca ar fi bună o nouă apariție în presă a acestui proiect manageriat greșit, care dăuneaza localnicilor. Cu toată stima, Ovidiu Samur (Oliver), senior Electrical Engineer Designer, director SBS Engineering, Cambridge”.

După trimiterea sesizării prin e-mail, Ovidiu Samur ne-a trimis și două filmulețe în susținerea și probarea celor afirmate mai sus. Totodată, bărbatul ne-a spus că a fost plecat din țară, că a străbătut toată lumea și că a avut apa potabilă de la domiciliul din Însurăței oprită un an de zile, până ce a repornit-o pe la finele lunii februarie - începutul lunii martie și a constatat că este închisă la culoare.

În replică, reprezentanții Companiei de Utilități Publice (CUP) Dunărea Brăila ne-a trimis următorul punct de vedere:

„Apa îndeplinește condițiile de potabilitate și este corespunzătoare, conform prevederilor Legii 458/2002 republicată și completată cu Ordinul nr. 22/2017. CUP Dunărea Brăila monitorizează continuu calitatea apei potabile, începând cu procesul de tratare și până la robinetele consumatorilor, prin monitorizarea automată în timpul procesului, verificarea în laborator prin analize de calitate și monitorizarea rețelei de distribuție. Monitorizarea calității apei se realizează în laboratoarele de apă potabilă ale CUP Dunărea Brăila înregistrate la Ministerul Sănătății (certificat de înregistrare nr. 439, 440, 441/23.02.2019) și acreditate RENAIR (certificat nr. LI 1203/17.01.2019).

În toate localitățile din aria de operare verificăm periodic calitatea apei potabile prin prelevare de probe de apă potabilă din rețelele de distribuție, din puncte de control stabilite de comun acord cu Direcția de Sănătate Publică Brăila. Rezultatele centralizate ale programului de monitorizare sunt publicate pe site-ul companiei”.

Reprezentanții companiei ne-au precizat, totodată, că Ovidiu Samur poate contacta direct compania, prin intermediul unei sesizări trimise prin e-mail, pentru rezolvarea oricăror probleme legate de calitatea apei, cu condiția să fie titularul contractului.  

Reamintim că, în anul 2017, apa de la Însurăței a făcut obiectul mai multor sesizări trimise pe adresa redacției ”Obiectiv - Vocea Brăilei” din partea mai multor localnici. Aceștia au filmat apa care curgea la robinet, așa cum a făcut-o acum și bărbatul de pe Strada Independenței, proaspăt întors din străinătate și de fiecare dată aceasta avea o culoare roșiatică sau gălbuie. La acea vreme, reprezentanții CUP Dunărea și ai DSP Brăila au susținut că apa este potabilă, iar culoarea este dată de reacția chimică dintre fier, mangan și clorul cu care este tratată apa. În zonă a fost adusă și o stație de deferizare și demanganizare, compania susținând că depune eforturi susținute pentru ca apa să se încadreze în valorile impuse de lege.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro