"Posibilitatea pastrarii aceluiasi numar de telefon atunci cind utilizatorul devine abonat al altui furnizor va conduce la depasirea unei bariere psihologice, va "elibera" utilizatorii. Numarul de telefon s-a transformat intr-un element de identitate personala, utilizatorii renuntind greu la acesta. In multe cazuri, utilizatorul nu va profita de noile oferte de pe piata, chiar daca acestea i se par avantajoase, tocmai pentru a nu fi obligat sa isi schimbe numarul de telefon pe care il are de ani de zile si care a dobindit o valoare sentimentala si una economica", a declarat Dan Georgescu, presedintele ANRC.
Abonatul care schimba furnizorul serviciului de telefonie destinat publicului si isi "porteaza" numarul va putea fi sunat in continuare de catre toate persoanele cu care a stabilit contacte si nu va mai trebui sa-si informeze cunoscutii despre schimbarea numarului sau de telefon. Portarea numarului se va face la cererea abonatului, in momentul in care acesta renunta la un furnizor de servicii de telefonie destinate publicului si doreste sa semneze un contract cu un altul. Prin intermediul unei baze de date centralizate, la care au acces ambii furnizori, numarul abonatului poate fi transferat in reteaua furnizorului acceptor, chiar daca a fost alocat initial furnizorului donor. Tarifele percepute abonatilor care solicita portarea numerelor vor fi stabilite de furnizorii acceptori.
Proiectul Deciziei presedintelui ANRC privind implementarea portabilitatii numerelor poate fi consultat pe pagina de Internet a ANRC, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri.