Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila îşi perfecţionează personalul în comunicare până la ultimul angajat. Dacă în ultimii doi ani de zile, de aceste cursuri au beneficiat doar medicii, asistenţii şi infirmierii, în planul de management pe 2014 sunt incluse cursuri de pregătire profesională pentru toate structurile de personal din cadrul unităţii spitaliceşti. Cursurile sunt obligatorii pentru fiecare angajat în parte şi au drept scop dezvoltarea abilităţilor de comunicare ale personalului cu pacienţii. La absolvirea fiecărui curs, participanţii vor primi câte un certificat de competenţă profesională. Potrivit conducerii SJU, Rodica Sin, acest program va începe imediat după aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, adică după 4 februarie a.c. iar costurile vor fi suportate din veniturile proprii ale spitalului. "În planul de management pe 2014 se vor continua cursurile de pregătire profesională atât a asistenţilor, medicilor cât şi a tuturor structurilor de personal din cadrul instituţiei conform unui grafic de învăţământ care va fi supus Consiliului de Administraţie şi Consiliului Judeţean în perioada următoare. Ca noutate, anul acesta am propus să extindem partea de comunicare cu pacientul, partea cu respectarea normelor de curăţenie şi dezinsecţie internă şi cu tot ce înseamnă proceduri de management al calităţii. Deci, anul acesta se va extinde proiectul la toate categoriile de personal", a declarat managerul Rodica Sin. Mai trebuie spus, de asemenea, şi că aceste cursuri vor fi susţine de lectori universitari de la Bucureşti, care vor fi contractaţi în funcţie de oferte. Cursurile vor fi eşalonate pe un an de zile şi se vor desfăşura la sediul Centrului de Informare şi Documentare pentru Integrare Europeană şi Dezvoltare Durabilă din Lacu Sărat. "Selectăm lectorii în funcţie de ce obiective avem, facem grupe de personal, după care vom cere ofertele, selectăm lectorii şi abia după aceea vom avea un grafic", a mai explicat Sin. Despre necesitatea continuării acestui proiect a vorbit şi preşedintele CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, în cadrul unei recente conferinţe de presă. Acesta a apreciat că lecţiile de comunicare, care vor intra, mai nou, în fişa postului fiecărui angajat în parte şi nu doar a personalului medical, sunt importante pentru a îmbunătăţi relaţia dintre pacient şi personalul instituţiei. "Un curs de comunicare este foarte important în Sănătate. Toate lumea trebuie să înveţe să vorbească cu pacientul. Pentru că la noi modul de adresare este «mamaie», «tataie» sau în alte cazuri angajaţii spitalului mai reped pacienţii", a atras atenţia Stancu.